واحد مرکزی خبر نوشت:

روزنامه دیلی تلگراف نوشت پس از حمله به شارلی ابدو، رئیس سازمان امنیت داخلی انگلیس در مورد امکان حملات مشابه در خاک این کشور هشدار داد.
این روزنامه انگلیسی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم تام وایتهد نوشت به گفته اندرو پارکر، رئیس سازمان امنیت داخلی انگلیس (ام15)، القاعده در حال برنامه ریزی برای انجام حمله تروریستی به سبک حمله پاریس در انگلیس است.
وی هشدار داد خطر یک حمله با تلفات گسترده در حال افزایش است.
اقدامات امنیتی روز چهارشنبه در بنادر انگلیس افزایش یافت و پارکر هشدار داد گرچه سه توطئه تروریستی در ماه های اخیر در این کشور خنثی شده است اما احتمال این که در نهایت یک حمله انجام شود تقریبا اجتناب ناپذیر است.
مقامات ام 15 نظارت خود را بر متعصبان انگلیسی افزایش داده اند زیرا نگران هستند که آنها حملاتی مشابه حمله پاریس انجام دهند.
اطلاعات به دست آمده نشان داده است که القاعده در حال نقشه کشیدن برای انجام حملات مشابهی بر ضد انگلیس است و احتمالا جهادی های انگلیسی که از جنگ در سوریه و عراق به این کشور بازگشته اند این حملات را انجام خواهند داد. این توطئه ها ممکن است شامل انفجار یک هواپیمای مسافربری، تیراندازی های مشابه حملات بمبئی در اماکن شلوغ، یا حتی تصادف عمدی با خودرو است.
پارکر گفت: «گرچه ما و همکارانمان نهایت سعی خود را می کنیم اما می دانیم نمی توانیم امیدوار باشیم که بتوانیم جلوی همه چیز را بگیریم.»
این نگرانی وجود دارد که به علت عدم همکاری شرکت های اینترنتی با سازمان امنیت داخلی انگلیس، تروریست ها به این شبکه ها نفوذ کنند زیرا ام 15 نمی تواند آنها را ردیابی کند.
پیش از این، تلاش هایی برای تصویب قانونی انجام شده بود که بر اساس آن شرکت های اینترنتی موظف شوند همه ارتباطات کاربران خود را ذخیره کنند تا در صورت لزوم بتوان آنها را کنترل کرد، اما این تلاش ها با مخالفت دموکرات های لیبرال مواجه شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =