تسنیم نوشت:

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، گفت: عده‌ای می‌گویند اصرار بر قضیه فلسطین با هنجارهای بین المللی مغایرت دارد و ما باید به باشگاه جهانی قدرت متصل شویم.

غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی که در همایش سراسری اصولگرایان سخن می‌گفت، گفت: عده‌ای می‌گویند اصرار بر قضیه فلسطین با هنجارهای بین المللی مغایرت دارد و ما باید به باشگاه جهانی قدرت متصل شویم.

او گفت: تاکید رهبری در دیدار با نمایندگان این بود که این فکر برای شما پیدا نشود که انقلاب تمام شده است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین گفت: بنای کار ما در انتخابات مجلس آینده باید پیروزی اصولگرایی باشد و نه پیروزی تشکلی که بنده یا فلان‌کس عضو آن است.

غلامعلی حداد عادل که در پنجمین همایش همگرایی اصولگرایان سخن می‌گفت،تاکید کرد: اصول‌گرایان باید درک عمیق و دقیقی از شرایط داشته باشند و به وحدت برسند. اگر وارد حلقه وحدت شویم، پیروز می‌شویم اما اگر نیت‌مان این باشد که اعضای تشکل ما بیشتر از بقیه به مجلس بروند قطعا نتیجه نخواهیم گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: در سالهای اخیر دو بینش و نگرش در جامعه ما احساس می‌شود؛ عده‌ای معتقدند که انقلاب کاری بوده که در سال 57 شروع شده و تمام شده و دیگر چیزی به عنوان تداوم انقلاب وجود ندارد و در نتیجه باید به دنبال عادی کردن امور برویم و حرفهای سال انقلاب مال همان سال بود و تکرار آن ضرورتی ندارد.

او ادامه داد: ممکن است کسی به صراحت این مطلب را بیان نکند اما از نحوه گفتارها و رفتارها تشخیص می‌دهیم که عده‌ای باورشان این است که به دنیای غرب و نیروهای استثماری خوشبین بوده و باید در روابط عادی‌سازی کرد و گاهی به صراحت می‌گویند باید به باشگاه جهانی قدرت متصل شویم و هنجارهای حاکم در دنیای امروز را بپذیریم. مثلا از نظر اینها اصرار بر قضیه فلسطین با این بینش مغایرت دارد .

حداد عادل به کتاب چهارم توسعه که چاپ شد اما نسخه‌های آن از بازار جمع‌آوری شد، اشاره کرد و گفت: آن ایام که مناظره‌های ریاست جمهوری بود بر این کتاب تامل کردم. در این کتاب اصلا بحثی از انقلاب نیست و حرفهایی که گفتم کاملا تئوریزه شده است. در حال حاضر هم خیلی از روزنامه‌های جاری پر از این مطالب است منتها آنها را در لفافه می‌گویند.

به گفته حداد عادل در مقابل این نگرش، نگرش دیگری است که معتقد است انقلاب یک فرآیند مستمر است که فلسفه وجودی آن یک فلسفه دائمی است که بر شعارهای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی مجسم است. ما باید نه فقط در سالهای 57 و 58 بلکه همیشه به استقلال کشور بیندیشیم. یک روز ممکن است این استقلال حفظ مرزها در مقابل صدام و یک روز دیگر اصرار بر حقوق حقه ملت در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای باشد.

این نماینده مجلس گفت: نکته‌ای که رهبری بر آن همواره تاکید دارند این است که در بین ما کسانی هستند که حاضرند حرف زور دشمن را بپذیرند و در مقابلش کنار بیایند. بعضی فکر می‌کنند یک مرحله کوتاه می‌آییم و قضیه تمام می‌شود اما تاکید رهبری این است که مادامی که اراده برای مخالفت با استکبار جهانی وجود نداشته باشد، استکبار به هیچ عقب‌نشینی راضی نخواهد بود.

او در ادامه شاخص اصولگرایی از دیدگاه رهبری را برشمرد و گفت: اگر در عالم تبلیغات کسی اسم این اعتقادات را افراطی‌گری می‌گذارد ما نباید از میدان به در برویم اینها از اصول‌مان است که آن را افراط نمی‌دانیم.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم صداقت و بی‌صداقتی را از ورای نقاب تبلیغات تشخیص می‌دهند ممکن است برای شش ماه ، یکسال و یا دو سال گرفتار تبلیغات شوند اما آرام آرام می‌فهند همین 9دی داوری و قضاوت مردم و برهانی بر بصیرت مردم بود. در فاصله خرداد تا دی 88 چقدر حرفهای قشنگ زدند؟ اما مردم متوجه شدند که در پشت این حرفها چه مقاصدی نهفته است. یا در بین خرداد سال 76 تا 84 چقدر حرفهای زیبا و رفتارهای زشت دیدیم که مردم به آنها واکنش نشان دادند . در انتخابات 84 فضا به گونه‌ای دیگر پیش می‌رفت اما گاهی می‌بینیم که دوباره همان رفتارهای زشت و غلط و جنجال‌آفرینی‌های مطبوعاتی دوباره تکرار می‌شود اما کسانی که این رفتارها را انجام می‌دهند مطمئن باشند مردم با تجربه‌ای که دارند عکس‌العمل نشان خواهند داد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید مسلم آذراستقلالی 4444 IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    9 3
    ایشالا در دوره بعدی مجلس ، مردم دیگه به امثال شما رای ندهند . درود بر عارف