تسنیم نوشت:

سراج الدین میردامادی که پیشتر به سه سال حبس محکوم شده بود و در زندان اوین به سر می‌برد ، با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمد.

گیتی پورفاضل وکیل مدافع میردامادی با اعلام این خبر گفت: میردامادی باید روز شنبه هفته آینده ( 20 دی ماه) باید خود را به زندان معرفی کند.

وکیل مدافع میردامادی گفت: همسر و فرزند میردامای نیز به تازگی از فرانسه به ایران آمده‌اند و وی در ایام مرخصی می‌تواند با خانواده خود دیدار کند.

محکومیت سراج‌الدین میردامادی فعال سیاسی که پیش‌تر از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به تحمل 6 سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در شعبه 36 تجدیدنظر استان تهران به 3 سال حبس کاهش یافت. میردامادی همچنین به دو سال ممنوع‌الخروجی محکوم شده است.

نخستین جلسه محاکمه سراج‌الدین میردامادی 18 دی‌ماه سال گذشته به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام برگزار شد که قاضی صلواتی به پرونده نقص گرفت و آن را به دادسرا ارجاع داد. پس از برگزاری چند جلسه تحقیق در دادسرای اوین، میردامادی 20 اردیبهشت امسال به شعبه دوم بازپرسی احضار و بازداشت شد. در نهایت شعبه بازپرسی پس از رفع نقص، پرونده را به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال کرد و 30 تیرماه امسال وی با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، محاکمه شد.

در نهایت دادگاه، میردامادی را به 6 سال حبس تعزیری و دو سال ممنوع‌الخروجی محکوم کرد که پرونده با اعتراض متهم برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر، به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    3 1
    زندانی سیاسی آزاد باید گردد. روحانی منتظریم... ولی فقط تا 2 سال دیگه