ایسنا نوشت:

 دبیرکل اتحادیه عرب ضمن استقبال از تلاش‌های روسیه برای مذاکره نظام و گروه‌های مخالف سوری جهت حل و فصل سیاسی بحران این کشور، نسبت به مثمر ثمر بودن این نشست ابراز امیدواری کرد.

به گزارش شبکه خبری سوریه نیوز، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب پس از دریافت نامه‌ای از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره برگزاری نشست مسکو با هدف حل بحران سوریه اعلام کرد: اتحادیه عرب از تمامی طرح‌ها و اقداماتی که با هدف توقف درگیری‌ و کشتار در سوریه و همچنین کاهش مشکلات مردم این کشور انجام می‌شوند از جمله طرح پیشنهادی استفان دی میستورا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به سوریه حمایت می‌کند.

خالد خوجه، رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه روز دوشنبه انجام هرگونه گفت‌وگو با دولت سوریه را رد کرد و انجام این مذاکره را تنها در چارچوب روندی که منجر به انتقال مسالمت آمیز قدرت شود ممکن دانست.

العربی در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های روسیه و مصر و مذاکرات با نیروهای مخالف سوری باعث شود تلاش‌های کشورهای عربی و جهان از حالت رکود خارج و به تحقق خواسته‌های مردم سوریه منتهی شود.

دولت روسیه تلاش می‌کند تا اواخر ماه جاری میلادی مذاکرات میان دولت سوریه و نیروهای مخالف این کشور را بدون هیچ پیش شرطی برگزار کند. این در حالی است که پس از اعلام موافقت دمشق با انجام این مذاکرات، ائتلاف مخالفان این کشور مدعی شد دعوت‌نامه‌ای از سوی دولت روسیه دریافت نکرده است.

منابع روسی نیز با رد این مساله اظهار داشتند که دعوت‌نامه‌هایی را برای اعضای این ائتلاف و برخی چهره‌های "هیات هماهنگی مخالفان" ارسال کرده‌اند.

طرح مسکو پس از دیدارهای دو جانبه نیروهای مخالف سوریه با مسئولان مصر در قاهره ارائه شد. این دیدارها با هدف نزدیک سازی آرای هادی البحره، رئیس سابق ائتلاف مخالفان، مسئولان مصری و دبیرکل اتحادیه عرب انجام شد.

در حالی این راه حل‌ها و طرح‌های سیاسی مختلف برای پایان مسالمت آمیزبحران سوریه انجام می‌شود که شاهد افزایش خشونت‌ها در مناطق مختلف این کشور هستیم.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =