تسنیم نوشت:

شکایت مهدی هاشمی از حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از سوی دادسرای ویژه روحانیت به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ارجاع شد.

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت: روز گذشته (سه‌شنبه) برای پیگیری شکایت‌های موکلم از آقای رسایی به دادگاه ویژه روحانیت مراجعه کردم که اعلام کردند موضوع به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ارجاع شده است.

وکیل مهدی هاشمی گفت: اگر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، تشخیص دهند که اظهارات آقای رسایی خارج از وظایف نمایندگی وی بوده است، موضوع در دستور رسیدگی دادسرا و دادگاه روحانیت قرار خواهد گرفت.

علیزاده طباطبایی گفت: تا گنون دو تا سه شکایت از آقای رسایی به دلیل اظهاراتش علیه موکلم در دادسرای ویژه روحانیت مطرح کرده‌ایم اما هیچ یک رسیدگی نشده است.

وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت: تمامی این شکایت‌ها از سوی مهدی یا خانواده آیت الله هاشمی بوده و شخص ایشان تاکیده به هیچ وجه از هیچ فردی شکایت نمی‌کند.


دهم آبان ماه امسال نیز حجت الاسلام رسایی قبل از آغاز جلسه محاکمه مهدی هاشمی در دادگاه حضور یافت و نامه امضا شده توسط 110 نماینده مجلس مبنی بر برگزاری علنی دادگاه را به قاضی مقیسه تحویل داد.

او پس از خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: بارها از سوی دادستان اعلام شده که در مورد این پرونده فشار زیادی به قوه قضاییه وارد است. ما همانطور که اعلام کردیم مسیر این پرونده و فشار‌هایی که وارد می‌شود را رصد می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما معتقدیم که دستگاه قضایی کشور به جد کار خود را انجام می‌دهد و بالاخره گاهی نشانه‌ها و قرائنی پیدا می‌شود که برخی از دستگاه‌ها تحت تأثیر این فشارها قرار می‌گیرند و تحرکاتی می‌کنند. مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد اما در بحث مناظره ما استقبال می‌کنیم اما نه با وکلا چرا که آنها بابت هر قدمی که در پرونده بر می‌دارند حق الوکاله می‌گیرند و طبیعی است که بازار گرمی‌ هم می‌کنند.

او همچنین با اشاره به اینکه مهدی هاشمی دیگر مثل جلسات اول دادگاه از درب اصلی وارد نمی‌شود گفت: هیچ متهم عادی با ماشین به صورت ویژه وارد دادگاه نمی‌شود و همه از در اصلی می‌روند و این رفت و آمدهای ویژه به آن معناست که انها نمی‌خواهند با افکار عمومی مواجهه شوند.

علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در واکنش به اظهارات رسایی، وی را به مناظره دعوت کرد که رسایی در پاسخ به این دعوت گفت: من تنها با شخص مهدی هاشمی مناظره می‌کنم و قرار نیست وی در مطبوعات هم وکیل داشته باشد.

اخیرا نیز علیزاده طباطبایی بعد از خروج از دادگاه مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران اعلام کرده پاسخ خود را نسبت به اظهارات آقای رسایی به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم و در صورت تایید هیات رییسه مجلس در صحن علنی قرائت خواهد شد.

او در خصوص اظهارات اخیر حمید رسایی در مجلس نیز گفت: برای ما سوال است که چرا علیه آقای رسایی هیچ اقدامی انجام نمی‌شود و به شکایت‌های ما توجه نمی‌کنند. به دادستان ویژه روحانیت نیز این موضوع را گفته‌ایم اما تاکنون رسیدگی نکرده‌اند.

علیزاده طباطبایی درباره اظهارات رسایی در خصوص اتهامات موکلش گفت: در ابتدا اتهامات آقای هاشمی را اقتصادی مطرح می‌کردند اما بعدها عنوان کردند که وی در آشوب‌های سال 88 نقش داشته است درصورتی که هاشمی در این قضایا حضور نداشته و در هیچ تظاهراتی نبوده است و تمامی فعالیت های موکلم مربوط به قبل از انتخابات سال 88 است. تمامی اظهاراتی که رسایی مطرح کرده حاصل ذهن بیمارش است.

مهدی هاشمی به تازگی نیز از کاوه اشتهاردی مسئول نشریه رمز عبور به دلیل انتشار بخشی از کیفرخواست‌اش به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده است.

 

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدمهدی A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    24 3
    چقدر از این رسایی تنفر دارم . یک نماینده سطحی نازل ...
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    11 3
    به کسی که اطلاعات به کشورهای بیگانه می داده چه جوری می شه کمک کرد؟؟
  • صادق A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    19 2
    رسایی ادب در گفتار ندارد نمیشود با او صحبت کرد وبه دلیل عضویت در باند عریض وطویل سیاسی امکان کشاندن او به دادگاه میسر نمیشود
  • محمد A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    8 23
    رسایی پاک پاکه واسه همین اینا رو میشوره رو طناب آویزوون میکنه
  • جانباز A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    4 0
    عجب تیپ خفنی