نمایندگان مجلس از پاسخ‌های ظریف به سوال مشترک ۴۰ نماینده قانع شدند

تسنیم نوشت:

نمایندگان مجلس پاسخ‌های محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به سوال مشترک ۴۰ نماینده مجلس که از سوی جواد کریمی قدوسی مطرح شد، قانع شدند.

بررسی سوال جواد کریمی قدوسی و سوال مشترک 40 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر امور خارجه در جلسه علنی صبح امروز پارلمان مورد بررسی قرار گرفت.

دلیل نادیده گرفتن مصادیق حقوق هسته‌ای ملت ایران در موافقتنامه ژنو و لزوم انجام عکس‌العمل انقلابی در وزن وزیر امور خارجه مقابل اهانت‌های مقامات آمریکایی و رفتارهای غیردیپلماتیک غربی‌ها سوالات این نمایندگان از محمدجواد ظریف بود.

پس از طرح این سوالات و بیان پاسخ‌ها از سوی نماینده سوال‌کننده و وزیر امور خارجه، در نهایت جواد کریمی قدوسی طی سخنانی با تاکید بر اینکه از پاسخ‌های وزیر قانع نشده است، گفت: گرچه از پاسخ‌های وزیر قانع نشده‌ام اما نمی‌خواهم رای‌گیری شود چرا که فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هست و مذاکرات هسته‌ای مهمترین اجماع در کشور است.

او ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید بداند که اگر مذاکرات به خاطر زیاده‌خواهی‌های آمریکا شکست بخورد باز هم عزت تیم مذاکره‌کننده نزد ملت ایران و تاریخ محفوظ است.

نماینده مشهد در مجلس برهمین اساس گفت: قانع نشدیم اما به صراحت از تیم مذاکره‌کننده اعلام حمایت می‌کنیم.

پس از این سخنان کریمی قدوسی، محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت، با اشاره به آیین‌نامه داخلی مجلس خطاب به کریمی قدوسی گفت: براساس آیین‌نامه نماینده سوال‌کننده باید بگوید که قانع شده یا قانع نشده است، لذا اینکه می‌گویید قانع نشده‌ام اما نیازی به رای‌گیری نیست و جلسه‌ را ختم می‌کنم، باید بدانید که ختم شدن جلسه مربوط به دیگران است.

او خطاب به کریمی قدوسی گفت: اگر شما قانع نشده‌اید ما طبق آیین‌نامه موظف به رای‌گیری هستیم.

جواد کریمی قدوسی نیز برهمین اساس تاکید کرد: بنده قانع نشدم اما خواهان رای‌گیری هم نیستم اما قضاوت را به شما، ملت ایران و تاریخ می‌سپارم.

محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ما موظف به رای‌گیری از نمایندگان مجلس هستیم، قانع شدن از پاسخ‌های وزیر را به رای وکلای ملت گذاشت و در نهایت بهارستان‌نشینان با 125 رای موافق، 86 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان، پاسخ‌های ظریف به سوالات نمایندگان را قانع‌کننده دانستند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    9 2
    اون هشت نفر ممتنع فازشون چیه؟
    • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
      0 0
      یه قانون بذارن ک از اونایی ک کلا ممتنع میدن سوال بشه دلیل حضورش توی مجلس چیه
  • پیروز IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    12 2
    همه دنیا هم که قانع بشن باز این بنده خدا ام پی تی راضی نیست
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    9 1
    زنده بادظريف.زنده بادظريف.خدایا عقل رابرجهل پيروزفرما.
  • ایرانی A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    1 0
    والا منم جای اینها بودم هیچوقت قانع نمیشدم برداشتن تحریمها یعنی حل مشکلات مردم و جلو گیری از رانتهای اقتصادی و تحصیلی و.. این اقایوم. اونها نمیخوان نونشون اجر بشه
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    اینکه دکتر ظریف توانسته این مجلس با مشخصاتی که دارد را قانع کند دیگر بار ثابت می کندکه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فرد توانمندی است .