وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، دوشنبه ۵ ژانویه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی، آموزش نیروهای عراقی را در دو پایگاه نظامی در عراق آغاز کردند.

شبکه العربیه گزارش داد: ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق ساخت نیرویی است که بتواند در برابر گروه تروریستی داعش ایستادگی کرده و این گروه را که بخش‌های بزرگی از کشور را تصرف کرده، شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کلنل استیو وارن سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که حدود ۳۲۰ تن از نیروهای مارنز نیروی دریایی آمریکایی، آموزش نروهایی از لشگر هفتم ارتش عراق را در پایگاه عین الاسد استان الانبار که در معرض گلوله باران شبه نظامیان داعش قرار گرفت، آغاز کرده‌اند. این آموزش ۲۰ دسامبر آغاز شده است.

کلنل استیور وارن ادامه داد که ۱۷۰ تن از نیروهای آمریکایی نیز ۲۷ دسامبر، دوره‌ای شش هفته‌ای برای چهار گردان نیروهای امنیتی عراق در پایگاه التاجی آغاز کردند. این منطقه روستایی که اکثریت ساکنان آن سنی مذهب هستند، در شمال بغداد واقع است.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، هفتم نوامبر طرحی برای افزایش شمار نیروهای آمریکایی عراق به ۳۰۰۰ نفر به علاوه ۱۵۰۰ تن از نیروهای ارتش برای آموزش نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه‌های کُرد را اعلام کرد.

این تصمیم در نتیجه توصیه‌ای که از تیم‌های نظامی که برای ارزیابی اوضاع پس از تصرف مناطق وسیعی از عراق به این کشور اعزام شده‌اند، گرفته شد.

وارن گفت که تا چهارم ژانویه، شمار نیروهای آمریکایی در عراق به حدود ۲۱۴۰ تن رسید که ۸۰۰ تن از آن‌ها، وظیفه حفاظت از پایگاه‌ها و نیروهای امریکایی را بر عهده دارند و ۱۳۴۰ تن نیز به نیروهای عراقی برای جنگ علیه شبه نظامیان داعش، مشاوره ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: «نیروهای مارنز در پایگاه عین الاسد در استان الانبار به عراقی‌ها در برنامه ریزی برای عملیات، استفاده از گزارش‌های اطلاعاتی، هماهنگی حمایت هوایی و توسعه استراتژی‌های امنیتی، کمک می‌کنند.»

او در عین حال یادآور شد که پایگاه عین الاسد، در معرض حملات شبه نظامیان داعش قرار می‌گیرد. او با بیان اینکه این حملات کارساز نیست افزود که نیروهای امنیتی عراقی، اقدام به ایجاد منطقه امن برای نیروهای آمریکایی کرده‌اند تا در معرض آتش قرار نگیرند و شاهد حمله‌ای نزدیک به خود نباشند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =