ایرنا نوشت:

دولت سوریه به خاطر ورود غیرقانونی 'جان مک کین' سناتور آمریکایی، 'برنارد کوشنر' وزیر خارجه سابق فرانسه و 'پیتر گالبریت' دیپلمات سابق آمریکایی به خاک این کشور، نزد سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری 'رویترز'، 'بشار جعفری' سفیر دایم سوریه در سازمان ملل، از 'بان کی مون' دبیرکل این سازمان و شورای امنیت خواسته تا موکدا از دولت های جهان بخواهند در مقابل ورود غیرقانونی اتباعشان به خاک سوریه، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

جعفری در نامه ای به تاریخ 30 دسامبر (9 دی ماه) خطاب به مجامع بین المللی نوشت: این گونه اقدامات نقض آشکار تمامیت ارضی سوریه و نیز قطعنامه های شورای امنیت در ارتباط با سوریه است.

وی در این نامه به طور کلی از ورود غیرقانونی روزنامه نگاران و شخصیت های خاص، به ویژه مک کین در ژوئن 2013 (خرداد 1392) به خاک سوریه انتقاد کرده است.

بر اساس اظهارات سخنگوی مک کین، وی که در گذشته نامزد ریاست جمهوری حزب 'جمهوریخواه' آمریکا بوده، در مه 2013 (اردیبهشت 1392) به منظور دیدار با گروه های معارض سوریه، وارد خاک این کشور شد.

جعفری همچنین از کوشنر و گالبریت به خاطر ورود بدون روادید به خاک سوریه در نوامبر (آبان/آذر 1393) و دسامبر 2014 (آذر/دی 1393) نام برده است.

در متن شکایت سفیر سوریه همچنین به نام 'ولید الطبطبایی' سیاستمدار سابق کویت اشاره شده که در تاریخ سپتامبر 2013 (شهریور/مهر 1392) بدون اخذ مجوز قانونی وارد خاک سوریه شده بود.

مک کین در پاسخ به شکایت سوریه در بیانیه ای، به انتقاد از دولت سوریه پرداخته و ادعاهای اثبات نشده ای را مطرح کرده است .

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    29 8
    جان مک کین سفیر جنگ