ایسنا نوشت:

الیاس نادران اظهار کرد: ضرورت دارد گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از برداشت 4/1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی در مجلس قرائت شود چرا که تخلف دولت در برداشت از این صندوق در سال 92 در سال 93 نیز تکرار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به برخی صحبت‌ها در مورد نادرست بودن گزارش مجلس پیرامون برداشت دولت از صندوق توسعه ملی، گفت: در اردیبهشت ماه کمیسیون بودجه مکلف شد در مورد برداشت دولت گزارشی تهیه کند و در نهایت این گزارش پس از برگزاری جلسات متعدد با آقایان دولت نهایی شد اما از زمان آماده شدن این گزارش موج هجمه‌ها از سوی دولت به سمت مجلس را شاهد بودیم در حالی که در جلسات با کمیسیون برنامه، نمایندگان دولت این گزارش را تایید می‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالیکه در این گزارش برداشت دولت از صندوق توسعه ملی محرز شده است سخنگوی دولت در اظهاراتی کذب مدعی شده است از صندوق توسعه برداشتی نشده است و مجلس را به گزارش خلاف قانون دادن متهم کرد و هجمه‌های زیادی نیز به سمت مجلس از سوی دولت روانه شده بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق مواد متعددی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس از ریاست محترم مجلس می‌خواهم دستورات لازم را برای قرائت این گزارش صادر نمایند چرا که دولت در این مدت هجمه‌ها و تهدیدهای زیادی را علیه نمایندگان به کار برده است و دوم اینکه تخلف دولت در پایان سال 92 مجددا در سال 93 نیز تکرار شد و لازم است این گزارش در جلسه علنی به طور کامل قرائت شود تا مشخص گردد که تخلف از سوی کدام نهاد بوده است.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به این تذکر، رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس در تنظیم گزارش هیچ تخلفی انجام نداده است و این کار کاملا بر اساس قانون بوده است و از آقایان دولت نیز می‌خواهم در صحبت‌های خود خارج از قانون صحبت نکنند و تهدید هم که شما گفتید به نظر من کار بی‌ربطی است چرا که وظیفه مجلس، نظارت است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    8 1
    پس لابد رئیس سازمان بازرسی هم دروغ میگه که برداشت نشده؟ همه دارن دروغ میگن غیر از آقایون مجلس و دیوان محاسبات وابسته به اون؟