علی لاریجانی در توضیح تذکر آیین‌نامه‌ای نادران گفت: آقایان دولتی‌ها خارج از مسائل قانونی عمل نکنند و مجلس را تهدید نکنند، زیرا کار مجلس نظارت است و گزارش دیوان محاسبات در صحن قرائت خواهد شد.

به گزارش فارس، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در جلسه علنی مجلس در اخطار خود با استناد به ماده 24 و 236 آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: در اردیبهشت ماه گزارشی ارائه و کمیسیون بودجه مکلف شد در مورد برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی بررسی و اظهار نظر کند.

او با اشاره به اینکه در همان زمان نمایندگان دولت و کمیسیون در جلسه‌ای بر این برداشت از صندوق توسعه ملی صحه گذاشتند،‌ گفت: نماینده دولت در آن جلسه اذعان کرد که برداشت 4.1 میلیارد دلاری از این صندوق سبب افزایش نقدینگی در کشور در پایان سال 92 شد، بنابراین کمیسیون به وظیفه خود عمل کرد و گزارش را برای ارائه به صحن تقدیم کرد.

نادران با یادآوری طولانی شدن در دستور کار قرار گرفتن گزارش دیوان محاسبات در این باره گفت: وقتی گزارش ارائه شد مجلس مورد حمله قرار گرفت و از سوی معاون اول رئیس جمهور و سخنگوی دولت تهدید شد در حالی که توجه نداشتند که این نه اولین بار است و نه آخرین بار که مجلس مورد هجمه قرار می‌گیرد.

او با تقاضا برای رسیدگی به این گزارش که تخلف دولت را اثبات می‌کند، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای با حضور چهار نفر از اعضای دولت برگزار کرد که آنها توضیحاتی در این باره ارائه کردند که دیوان محاسبات هنوز فرصت پاسخگویی نیافته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: توافقی میان کمیسیون برنامه و بودجه و دولت صورت گرفت و بر گزارش دیوان محاسبات درباره برداشت دولت از صندوق توسعه ملی صحه گذاشته شد، اما سخنگوی دولت بعدا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این پول برداشت نشده است و کار مجلس خلاف قانون بوده در حالیکه بلافاصله خود پاسخ شبهه خودش را می‌دهد و از جایگاه رفیع مجلس سخن می‌گوید.

او ادامه داد:‌ شما جایگاه مجلس را رفیع می‌خوانید اما آن را به ارائه گزارش کذب متهم می‌کنید و آن را به توپ می‌بندید.

نادران با تأکید بر لزوم قرائت گزارش دیوان محاسبات درباره تخلف دولت به علت تهدید مجلس از سوی دولت و تکرار اینگونه برداشت‌ها گفت: اکنون یک گزارش برداشت 18 میلیارد دلاری هم داریم که ابعاد آن مبهم است.

علی لاریجانی رئیس مجلس در توضیح اخطار نادران عنوان کرد: بنده قبلا هم گفته‌‌ام هیچ تخلفی در کاری که کمیسیون انجام داد نیست و پس از صحبت میان نمایندگان دولت و اعضای کمیسیون صحت کار کمیسیون محرز شد و یک بند از تفاهم نمایندگان دولت و مجلس هم این است که گزارش دیوان صحیح است.

او خطاب به اعضای دولت گفت: آقایان خارج از مسائل قانونی عمل نکنند و مجلس را هم تهدید نکنند چرا که کار بی‌ربطی است، کار مجلس نظارت است و گزارش دیوان در کمیسیون بررسی شده و در صحن خوانده خواهد شد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393799

برچسب‌ها