۰ نفر
۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۴

تسنیم نوشت:

یک روزنامه ترکیه مدعی شد رئیس دفتر جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در پی درخواست قطر از وی برای ترک خاک این کشور، برای انتقال و اقامت در پایتخت ترکیه آماده می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «آیدنلیک» مدعی شد پس از درخواست قطر از «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای ترک این کشور، مشعل خود را برای اقامت در «آنکارا» پایتخت ترکیه آماده می‌کند.
این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این جنبش حماس اعلام کرده است که آشتی قطر با مصر به هیچ وجه به ضرر این جنبش نیست.
«اسماعیل رضوان» از رهبران حماس پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری «قدس نت» گفته بود که اخبار مربوط به قطع روابط با قطر صحت ندارد و رابطه ما با قطر مثبت است و حمایت قطر از آرمان فلسطین یک حمایت اصولی و ملی است.
رضوان افزود: هرگونه آشتی با قطر و برادران عرب باعث سربلندی حماس و آرمان فلسطین است نه اینکه به ضرر آن باشد.
این روزنامه ترکیه در ادامه به نقل از مقامات بلندپایه این کشور نوشت: انتقال مشعل از دوحه به آنکارا در چارچوب طرح آشتی قطر با کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و مصر صورت می‌گیرد.
این منبع تصریح کرد احتمال می‌رود در سفر اخیر مشعل به ترکیه و دیدار طولانی مدتش با «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه که بیش از 4 ساعت طول کشید، این تفاهم صورت گرفته و مشعل که قرار است دوحه را ترک کند، با اقامت در آنکار موافقت کرده است.
پیش از این هم روزنامه «الجریده» کویت ادعا کرده بود که مقامات قطر به رهبران حماس ابلاغ کرده اند که حمایت های خود از این جنبش را به طور موقت قطع می کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    3 1
    کار حماس هم تمومه. الفاااااااااااااتحه.