رییس جمهور یکی از این دو نفر را جانشین فرهادی در هلال احمر می کند

جلسه صبح امروز شورای عالی جمعیت هلال احمر، بعد از یک ساعت و نیم به نتیجه رسید و بر اساس آرای اخذشده، سیداحمد موسوی و سیدامیرمحسن ضیایی به عنوان گزینه‌های نهایی برای ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس‌جمهور معرفی شدند.

به گزارش فارس: جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر ساعت 6 صبح امروز در ساختمان صلح هلال احمر برگزار شد و در نهایت با رأی اعضای این شورا احمد موسوی با 9 رأی و امیر محسن ضیایی با 8 رأی برای تصدی پست ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس جمهوری معرفی شدند.

در این جلسه که در حضور وزرای کشور، بهداشت، خارجه و علی نوبخت به عنوان نمایندگان رئیس جمهور، تعدادی از نمایندگان مجلس، محمدرضا عارف و تعدادی از مدیران هلال احمر برگزار شد، کاندیداهای ریاست جمعیت هلال احمر به بیان برنامه های خود پرداختند.

در جریان ارائه برنامه ها محمدجواد نخعی معاون بهداشت،درمان و توانبخشی اسبق هلال احمر که به عنوان کاندیدا ثبت نام کرده بود، همانند احمد صادقی مدیر بحران تهران و اسماعیل نجار مدیریت بحران کشور از ادامه رقابت انصراف داد.

بعد از گذشت یک ساعت و نیم از جلسه اعضای شورای عالی اقدام به رأی گیری کردند که مطابق آرای کسب شده سید احمد موسوی با 9 و سید امیرمحسن ضایی با 8 رأی به عنوان نفرات اول و دوم انتخابی از سوی شورا به رئیس جمهور برای کسب پست ریاست جمعیت هلال احمر معرفی شدند.

در این انتخابات پیرحسین کولیوند رئیس فعلی سازمان امداد و نجات با 6 رأی نفر سوم شد و اکرمی، آیتی و سیدابولقاسم موسوی تعداد آرایی کمتر از 4 رأی کسب کردند.

بنابراین این رئیس جمهور است که حالا باید تصمیم خود را در مورد جمعیت هلال احمر و رئیس آن بگیرد.

محمد فرهادی، رئیس فعلی جمعیت هلال احمر، چندی پیش با پیشنهاد رئیس جمهور و کسب رأی اعتماد مجلس به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شده بود و اکنون جای خود را به فرد دیگری خواهد داد.

سید احمد موسوی هم اکنون دبیر کل جمعیت هلال احمر است و سید امیر محسن ضیایی نیز هم اکنون معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    2 0
    در هرحال رئيس يه سيد خواهد بود
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    5 0
    این یعنی سلطه وزیر بهداشت بر تصمیمات دولت بعد از فرهادی که هم دانشگاهی ایشون بودن حالا دو نفر از نزدیکترین افراد به ایشون که یکی چشم پزشکه و یکی معاون به رییس جمهور معرفی شدند وزیر خارجه امون رو هم ایشون انتخاب نکنن صلوات