فارس نوشت:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بیمه تأمین اجتماعی باید فراگیر شود گفت:‌ عدم توجه به بخش تعاونی‌ها در اقتصاد و عدم اجرای درست سیاست‌های کلی اصلاح اصل 44 باعث افزایش نرخ بیکاری در کشور است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر کار و معاونین و روسای سازمان‌های مربوط به وزارت کار، با یادآوری مسایل مربوط به طرح بیمه جامع تأمین اجتماعی و برنامه‌های دولت سازندگی، گفت: حق ملت ایران است که در شغل، تحصیل، مسکن و به خصوص درمان، بدون دغدغه و با امنیت پایدار زندگی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده از سرمایه‌های داخلی و خارجی ظرفیت سیاست خارجی را شرط اصلی ایجاد اشتغال و رونق تولید خواند و گفت: در دوران سازندگی با استفاده از سیاست خارجی درست و همکاری مجلس با منابع داخلی و با وام‌هایی که از خارج گرفتیم، بسیاری از طرح‌های زیربنایی کشور را ساختیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقدینگی بانک‌ها که الان برای کشور خطرناک است، گفت: اگر این پول‌ها درست و در جهت اقتصاد و توسعه جذب شوند، بهترین سرمایه برای جهش اقتصاد کشور و مبارزه با بیکاری است.

وی عدم توجه به بخش تعاونی‌ها در اقتصاد و عدم اجرای درست سیاست‌های کلی اصلاح اصل 44 را باعث افزایش نرخ بیکاری در کشور خواند و گفت: اگر درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها در محل‌هایی که در سیاست‌های کلی مشخص شده، مصرف می‌شد و واگذاری به بخش خصوصی واقعی بود، بخش‌های خصوصی و تعاونی رشد می‌کردند، اقتصاد رونق می‌گرفت و بیکاری مثل دوران سازندگی تک رقمی می‌شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسایل مربوط به وزارت کار را مربوط به همه نیازهای ضروری زندگی مردم دانست و گفت: باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند تا به مسایلی که مربوط به زندگی شخصی و اجتماعی مردم است، رسیدگی شود.

در آغاز این دیدار، آقایان ربیعی، وزیر کار ـ نوربخش، رئیس سازمان تأمین اجتماعی ـ محسنی بندپی، رئیس سازمان بیمه سلامت ـ طایی، معاون اشتغال وزارت کار ـ کلانتری، معاون امور تعاون به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص مسایل مربوط به حوزه‌های مسؤولیت خویش پرداختند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    1 0
    چرا جورهمه را باید تامین اجتماعی بکشه ؟ / بسیاریا زبدبختی های ملت از دولت باصطلاح سازنگی وکارگزاران است