فارس نوشت:

سرانجام درگیری بین گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «ارتش آزاد» در شهر «مارع» واقع در ریف شمالی حلب، با تصرف این شهر بدست النصره به پایان رسید، تا ارتش آزاد پایگاه اصلی خود در استان حلب را از دست بدهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، سرانجام درگیری‌های 2 گروه تروریستی «ارتش آزاد» و «جبهه النصره» در شهر «مارع»، واقع در ریف شمالی حلب با بیرون راندن ارتش آزاد از این شهر و تصرف آن بدست النصره و هم پیمانانش به پایان رسید.

«ارتش آزاد» از شهر مارع به عنوان «پایتخت انقلاب»!! خود یاد می‌کنند، چون از این شهر بود که عناصر مسلح ارتش آزاد در شمال سوریه پایگاهی برای خود ساخته و تجاوزهای خود به مناطق دیگر ریف حلب از جمله شهرهای «عندان»، «حریتان» و «اعزاز» و همچنین شهر حلب، پایتخت اقتصادی سوریه در اواسط سال 2012 میلادی را آغاز کردند.

تروریست‌های خونریزی از شهر مارع سربرآورده و در صفوف «ارتش آزاد» علیه نظام سوریه مبارزه کردند که از بارزترین آنها می‌توان به «عبد القادر الصالح» اشاره کرد که بعدها از بیم ترور شدن بدست گروه‌های دیگر تروریستی به ترکیه فرار کرد.

یکی از سرکردگان گروه تروریستی ارتش آزاد در واکنش به تصرف شهر مارع بدست جبهه النصره گفت: «انقلابی!! که آن را در بهار 2011 آغاز کردیم، اکنون به پایان رسیده و راه بی‌بازگشتی دارد، چون همه بر سرنگونی پایتخت انقلاب!! در حلب با یکدیگر متحد شدند».

این سرکرده ارتش آزاد می‌افزاید که مارع هدف بسیاری از گروه‌های مسلح از جمله «گردان التوحید» به سرکردگی «عبد العزیز سلامه» بود که با جبهه النصره بیعت کرده است.

وی دلیل تلاش گردان التوحید برای تسلط بر شهر مارع را گرفتن انتقام از ارتش آزاد دانست، چراکه عناصر مسلح این منطقه از گردان التوحید روی گردان شده و با ارتش آزاد بیعت کرده بودند.

به این ترتیب و بنابر اذعان سرکرده‌های ارتش آزاد از دست دادن شهر مارع در شمال حلب صربه بزرگی به این گروه تروریستی وارد کرده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =