سازمان هواشناسی هشدار داده که آخر این هفته تا دو روز ابتدایی هفته آینده هوا در برخی مناطق تا ۱۵ درجه سرد می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درحالی که مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور روز گذشته در مورد وضعیت هوای این هفته کشور پیش بینی بارش پراکنده کرده بود و البته خبری هم از سرما نبود، اما اکنون خبر می رسد باید آخر هفته سردی را تجربه کنیم.

براساس نقشه‌های پیش‌یابی سامانه بارشی در روز دوشنبه (۱۵ دی ماه) در برخی نقاط جنوب غرب، مرکز و شمال شرق باعث بارش پراکنده و به تدریج از کشور خارج می‌شود. طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۶ و ۱۷ دی‌ماه) وزش باد شدید جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان و افزایش دما در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. از روز چهارشنبه سامانه بارشی فعالی وارد کشور خواهد شد.

سازمان هواشناسی امروز نیز در مورد وضعیت هوای کشور در روزهای پنجشنبه 18/10/93 تا یکشنبه 21/10/93 گفت: دمای هوا در مناطق مختلف کشور حدود 5 تا 15 درجه کاهش می‌یابد.

احد وظیفه مدیریت پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی دراین باره گفت: با توجه به نقشه های آینده نگری هواشناسی پیش بینی می‌شود که با ورود سامانه بارشی و در پی آن نفوذ توده هوای سرد به مناطق غرب، شمال غرب و شمال از روز پنج شنبه 18/10/93 تا یکشنبه 21/10/93 کاهش شدید دما حدود 10 تا 15 درجه در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، مرکز، شمال و شمال شرق و حدود 5 تا 10 درجه در بقیه استان‌های کشور روی می‌دهد.

او تاکید کرد، با توجه به اینکه دمای هوا در غالب مناطق فوق طی این مدت به زیر صفر می رسد، افزایش شدید مصرف حامل‌های انرژی دور از انتظار نیست که مصرف بهینه انرژی توسط مردم و مدیریت مسئولین ذیر بط را طلب می کند.

47233

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    26 2
    هنوز تهران یک باران درست حسابی نیومده خدا کنه تو ارومیه و اروند بیاد حداقل دریاچه های وطن جون بگیرند
  • بی نام EU ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    17 1
    من دلم برف ميخواد ... ولي دلمم واسه كارتون خواب ها ميسوزه... دعا ميكنم ديگه كسي كارتن خواب نباشه...
  • پارسا A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    53 5
    لطفا واسه بارش بارون دعا کنید.
  • امیرحسین A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    6 0
    برا برف اومدن دعا کنید ترو خدا