ایسنا نوشت:

پادشاه اردن در اولین سخنرانی علنی خود پس از سقوط هواپیمای اردنی ادعا کرد که کشورش به تلاش‌های خود برای همکاری با ائتلافی که نماینده نیروهای میانه‌رو در جهان اسلام و کشورهای عربی است ادامه می‌دهد آن هم در صورتی که به رشد اقتصاد داخلی کشور ضربه‌ای وارد نشود.

به نوشته روزنامه رای الیوم چاپ عربستان، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در اولین سخنرانی رسمی خود پس از حادثه سقوط هواپیمای اردنی و اسارت خلبان آن به دست داعش اعلام کرد: ما نیز به عنوان یک کشور عربی اسلامی و ضد تروریسم جزئی از ائتلاف میانه رو علیه داعش هستیم اما به طور همزمان نیز برای رشد کشورمان و جذب سرمایه‌هایی که اقتصاد اردن را به سمت جلو پیش ببرد، تلاش می‌کنیم.

پادشاه اردن در سخنان خود همچنین بر اهمیت رویارویی با چالش‌های منطقه‌ای که گریبان‌گیر اردن شده و برخورد با مسائل محلی و اولویت داشتن مسائلی که از منافع کشور محافظت کرده و اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور را محقق می‌کند، تاکید کرد.

وی افزود: در سال 2015 میلادی اردن با چالش‌های منطقه‌ای رو به رو است و در امور داخلی کشور مساله فقر و بیکاری یکی از مهمترین چالش‌هایی است که با آن رو به رو هستیم.

وی در این خصوص افزود: طرح اقتصادی 10 ساله ما در آینده اولویت اصلی ما در این راه است و همگان باید برای رسیدن کشور به اهداف خود در این مسیر تلاش و همکاری کنند.

ملک عبدالله دوم با تاکید بر اصل تلاش گروهی میان نهادهای دولتی آن را راه حل اصلی برطرف کردن چالش‌های ملی کشور دانست.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون جنگ در داخل اسلام به راه افتاده و مشکلات زیادی در عراق و سوریه ایجاد شده که همه ما باید برای آن راه حلی پیدا کنیم اما باید میان جنگ علیه افراطگرایی و تلاش برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور تلاش‌هایی به طور همزمان و در موازات هم وجود داشته باشد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =