تسنیم نوشت:

 وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چالش پیش روی این رژیم در سال ۲۰۱۵ را اروپای غربی معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از جروزالم پست، آویگدور لیبرمن در جلسه گردهمایی سفرای اسرائیل در اروپا با اعلام اینکه چالش پیش روی اسرائیل در سال 2015 نه ایران و حماس بلکه کشورهای اروپای غربی است، گفت سوابق این قاره در اجلاس‌های بین‌المللی این وضعیت دشوار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
لیبرمن در ادامه گفت باید به این مسئله توجه شود که با توجه به نتایج نظرسنجی کشورهای اروپای مرکزی و شرقی به نسبت دیگر کشورهای این قاره احساس همدردی بیشتری با مشکلات اسرائیل دارند.
لیبرمن آلمان را که دارای رابطه‌ای 50 ساله با رژیم صهیونیستی است یکی از تکیه‌گاه‌های اصلی ارتباط اسرائیل به قاره سبز معرفی کرد. وی رفتار کشورهایی مانند سوئد و ایرلند نسبت به این رژیم را یادآور نگرش اروپا به چکسلواکی در سال 1938 دانست. لیبرمن دراین باره گفت: رفتار کشورهایی مانند سوئد و ایرلند رفتاری مشابه با توافق مونیخ در 1938 است، زمانی که اروپایی‌ها بزرگترین متحد خود را که چکسلواکی بود رها کردند.
به اعتقاد لیبرمن همانند سال 1938 سیاست کشورهایی مانند سوئد و ایرلند بی‌اعتنایی به اسرائیل و توجیه علت آن است. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد به علت به رسمیت شناختن دولت فلسطین از سوی سوئد در سفر ماه جاری وزیر خارجه این کشور به اراضی اشغالی با وی دیدار نخواهد کرد.
وی با انتقاد از برخی بحث‌های مطرح شده در پارلمان‌های اروپایی از وزارت خارجه خواست تا لیست برخی از اظهارات ضداسرائیلی نماینده‌های اروپایی در سال گذشته را تهیه کند. لیبرمن با اعلام اینکه اروپا به اشتباه روابط دوجانبه با تل آویو را به موضوع فلسطین ربط داده است گفت این مسئله به افزایش غیرمنتظره اعتقادات ضد یهود در اروپا منجر خواهد شد.
وی عبارت کلیدی در دیپلماسی سال 2015 این رژیم را "ابتکار اسرائیلی" نامید. در آستانه انتخابات وی از این حربه علیه بنیامین نتانیاهو استفاده کرده و از عدم ارائه راه‌حل در موضوعات دیپلماتیک انتقاد کرد.
دفتر لیبرمن خبر دیدار با دحلان را تکذیب کرد
از سوی دیگر «یاریو لیوین» رئیس کمیسیون امور خارجه و امنیت پارلمان در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی گفت که اگر ثابت شود لیبرمن با دحلان در پاریس دیدار کرده است در آن صورت می توان گفت که یک اتفاقی شبیه به هرج و مرج رخ داده است.
لیوین همچنین اظهار داشت که بایستی برای تعیین جایگزین برای محمود عباس در ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش کرد زیرا عباس یک راه حل نیست بلکه اصل مشکل است و با سوء استفاده از مشروعیتی که از آن برخوردار است فعالیت هایی علیه اسرائیل در مجامع بین المللی انجام می دهد.
بر اساس این گزارش، نوعی نارضایتی بین رهبران اسرائیلی به دلیل اقدام عباس مبنی بر امضای سند پیوستن به دادگاه جنایی بین المللی به دنبال عدم تصویب قطعنامه فلسطینی در شورای امنیت، بوجود آمده است.
برخی منابع فلسطینی و اسرائیلی روز گذشته گزارش دادند که «محمد دحلان» عضو سابق جنبش فتح اخیرا در پایتخت یک کشور عربی دیدارهایی را با یک وزیر عالی رتبه اسرائیلی انجام داده است.
این منابع به هویت این وزیر اسرائیلی که با دحلان دیدار کرده است، اشاره ای نکردند و تنها گفتند که یک وزیر عالی رتبه بوده است اما اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که دحلان هفته گذشته با «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.
در همین راستا سایت اسرائیلی «واللا» گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیام محرمانه ای به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال و تاکید کرده است که دیدار دحلان با لیبرمن بدون اطلاع و موافقت وی صورت گرفته است.
افشای دیدار دحلان با لیبرمن همزمان با مراجعه طرف فلسطینی به سازمان های بین المللی از جمله شورای امنیت و دادگاه بین المللی لاهه سوالاتی را برای فلسطینیان ایجاد کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =