ایرنا نوشت:

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از مسلمانان جهان خواست به شهر بیت المقدس به عنوان 'پایتخت گردشگری اسلامی' سفر و از مسجد الاقصی دیدن کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «ایاد مدنی» روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ' قدس در خاطره ' که در رام الله در کرانه باختری برگزار شد، تاکید کرد: باید تلاش کنیم ده ها هزار مسلمان به بیت المقدس سفر کنند.

وی افزود: ما دنبال یافتن فرمولی برای آژانس های گردشگری فلسطینی و اردنی هستیم تا از این طریق فرصت برای مسلمانان علاقمند سفر به قدس و فلسطین مهیا شود؛ همان گونه که این موضوع هم اکنون در عربستان سعودی برای سفر به عمره و حج تمتع وجود دارد.

دبیرکل سعودی تبار سازمان همکاری اسلامی ابراز امیدواری کرد، تعداد مسلمانی که در مرحله نخست از بیت المقدس دیدن خواهند کرد، به 100 هزار نفر برسد.

ایاد مدنی یادآورشد: در حال حاضر سالانه 6 میلیون نفر با سفر به عربستان سعودی، عمره به جای می آورند.

وی ادامه داد: به کسانی که از رفتن به قدس و مسجدالاقصی به بهانه تحت اشغال بودن از سوی رژیم صهیونیستی خودداری می کنند، می گوییم آمدن به اینجا حقانیت همه ما را در قبال قدس و مسجد الاقصی ثابت می کند.

وی افزود: 'موانع هرچه باشد سفر به اینجا و دیدار از قدس و اقامه نماز در مسجدالاقصی بیانگر حقانیت ما در ارتباط با این مکان است و هرگز راضی نخواهیم شد کسی ما را از این حقمان بازدارد و ما را از آن محروم کند.'

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =