کارخانه تولید کننده گوشی‌های ایرانی قدرت ساخت پنج هزار گوشی را به شکل روزانه دارد و با قراردادهای بین‌المللی نظیر جی‌فایو در نظر دارد سال آینده سومین فروشنده بزرگ ایران شود.اظهارات مدیر این کارخانه که گفته بود سال بعد از نظر فروش از آیفون سبقت می‌گیریم به خبر پر بحث کاربران تبدیل شد.

تحلیل محتوای کامنت ها نشان می دهد که تعجب، تمسخر و تحسین محتوای عمده نظرات طرح شده توسط کاربران است.نکته جالب در این زمینه غلبه نگاه های امیدوار و تحسین کننده است. به گونه ای که در برابر نظراتی که محصولات این شرکت را مونتاژ چین می دانستند، نظراتی تنها راهکار نجات اقتصاد ایران را مونتاژ کاری برندهای معروف دانستند،یا از اینکه مردم بی اعتماد به نفسی هستیم، انتقاد کردند.

یکی از کاربران در این زمینه نوشت:« نمی دونم واقعا مسیولین کشور چکار کردند که مردم ما اینقدر خودکم بین شدند. واقعیت اینه که مشکل اصلی کشور ما مدیریت بسیار ضعیف و غیر علمیه نه نداشتن توانایی فنی.»

کاربر دیگری انتقاد کرد که از مسخره کردن محصولات ایرانی چه چیز گیر ما می آید.کاربر بدون نام دیگری هم شجاعت و اعتماد به نفس این مدیر را تحسین کرد و نوشت:اگر زندگینامه ی بیل گیتس رو بخونین میبینین که ایشون هم در جوونی یه همچین جسارتی داشتن.


کسانی هم از محصولات این برند استفاده کردند، در دو گروه راضی و ناراضی تقسیم شدند. کاربر که از خرید خود رضایت داشت نوشت که چندماهی است جی 5 گرفته و از کیفیت آن راضی هستم . در مقابل کاربری که از فروردين گوشي glx خريده و تا ٦ ماه با بدبختي از آن استفاده كرده و دوبار شارژر و باتری آن را تعویض كرده است،از خرید خود ناراضی است.


جالب اینجاست که این مردم همیشه از بیکاری و عقب موندگی گله می کنن اما حاضر نیستند کالاهای کشور خودشون رو بخرن تا حداقل یه کارخونه 4 نفر رو استخدام کنه....همه دارن از گوشی جی ال ایکس ایراد میگیرن
در مقابل این نظرات احسان کاربری بود که اظهار نظر این مدیر کارخانه موبایل را با اظهارات مدیران صنعت خودرو سازی مقایسه کرد و نوشت:تولید خودرو ما از بعضی شرکتهای خارجی بیشتره اما این کجا و آن کجا . این دقیقا مثل این میمونه که پراید و بنز رو با هم مقایسه کنیم. هردو شونم ماشینن اما این کجا و آن کجا.

یک کاربر هم واقع بین بودن شرط اصلی برای پیشرفت دانسته و معتقد بود جی ال ایکس تولید ما نیست بلکه مونتاژه است.در مقابل برخی کاربران از اینکه مردم تعصبی به کالای داخلی ندارند، انتقاد کردند. کاربری که نوشته بود من با افتخار يك گوشي اسپايدر ش رو خريدم و خيلي هم راضي ام معتقد بود در صورتی که کیفیت برابری داشته باشد، بنده حاضرم جنس با کیفیت ایرانی رو پرانتر از مشابه خارجیش بخرم. 

مجموعه نظرات کاربران را اینجا  ببینید.

/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393576

برچسب‌ها