نماینده جدید ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را بیشتر بشناسید

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران منصوب شد.

به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالحسین معزی را به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. (اینجا)

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در سال ۱۳۲۴ در خانواده‌ای روحانی در تهران متولد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی به حوزه علمیه تهران راه یافت و سپس برای ادامه تحصیلات به قم عزیمت نمود و از سال ۱۳۴۴ و پس از تبعید امام خمینی(ره) به نجف اشرف، از جمله نخستین طلابی بود که به عراق سفر نموده و تا ۱۳۴۸ در نجف اشرف از محضر اساتید بزرگ و آیات عظام به کسب علم و دانش پرداخت و پس از آن به ایران مراجعت و مجددا در حوزه علمیه قم به ادامه تحصیل پرداخت.

وی همزمان با تحصل دروس حوزوی و با آغاز نهضت حضرت امام ( ره ) در کنار بزرگان و برجستگان علما به فعالیت مبارزاتی بر علیه رژیم ستمشاهی همت گمارد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در مسئولیت‌های گوناگون از جمله معاون بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، قائم مقام این سازمان، حدود ۴ سال معاون حقوقی و امور مجلس وزارت کشور قرار گرفت و سپس در سال ۱۳۶۵ در دانشگاه امام صادق (ع) و به دعوت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی (ره) مسئولیت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه را به مدت ۳ سال برعهده گرفت.

وی از نخستین کسانی است که پس از انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به عنوان رهبر معظم انقلاب، مسئولیت معاونت اطلاع‌رسانی و امور فرهنگی دفتر معظم له را برعهده گرفت و به مدت ۱۱ سال در این مسئولیت حضور داشت. وی در سال ۱۳۷۹ به عنوان نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مدت ۴ سال عازم اطریش شد و با تاسیس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین به فعالیت های دینی و تبلیغی در ان کشور ادامه داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در ادامه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در خارج از کشور به عنوان نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ۱۳۸۲ عازم انگلستان شد و به مدت ۱۰ سال فعالیت‌های گوناگون خود را در مرکز اسلامی انگلیس ادامه داد و در سال ۱۳۹۳ به ایران بازگشت.

وی پس از بازگشت به ایران به عنوان مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مشغول فعالیت شد و با حکم معظم له به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب گردید.

از جمله دیگر فعالیت‌های ایشان می توان به عضویت بیش از ۱۰ سال در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با حکم مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، عضو شورای سیاستگذاری بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز اشاره کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =