ایسنا نوشت:

یکی از رهبران ارشد طالبان، عضو شبکه تجاری لینکدین است تا قابلیت‌ها و مهارت‌های پیچیده خود را تبلیغ کند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، «احسان‌الله احسان» از رهبران ارشد طالبان، خود را در لینکدین به عنوان سخنگوی گروه شبه‌نظامی تحریک طالبان پاکستان معرفی کرده است. وی در تشریح خصوصیات خودش گفته است که شغل آزاد دارد و "روزنامه‌نگاری و جهاد" را جزو مهارت‌هایش درج کرده است. این سخنگوی طالبان پاکستان همچنین جزئیاتی از میزان تحصیلات، سابقه اشتغال و مهارت‌های زبانی ارائه کرده است.

شرکت لینکدین روز جمعه این حساب کاربری را ثبت کرد و پس از آن ساندی تلگراف درباره حساب کاربری احسان‌الله احسان گزارشی را منتشر کرد. البته گزارش‌هایی نیز منتشر شده مبنی بر اینکه این حساب کاربری جعلی است و لینکدین آن را مسدود کرده است.

احسان‌الله احسان به همراه فرماندهان سابق تحریک طالبان پاکستان، گروه شبه‌نظامی جماعت الاحرار را تشکیل داد. گروه مذکور در اوت 2014 از طالبان پاکستان اعلام استقلال کرد. این گروه تازه‌ تاسیس مسوول بمبگذاری‌های انتحاری بسیاری است که از جمله این حملات خونین، حمله نوامبر گذشته در مرز پاکستان بود که دست‌کم 61 کشته بر جای گذاشت. چند روز پس از این حمله، احسان‌الله احسان پیام‌هایی را از طریق توییتر منتشر کرد که در یکی از آنها هویت بمبگذار معرفی شده بود. همچنین در پیام دیگری، آنها نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند را هدف بعدی حملات خود عنوان کردند. پس از این حادثه حساب کاربری وی به حالت تعلیق درآمد اما وی هم‌اکنون با نام دیگری فعال است.

در سال 2012 برای سر این تروریست پاکستانی جایزه 650 هزار پوندی تعیین شد. این اقدام پس از آن رخ داد که گروه طالبان پاکستان مسوولیت ترور نافرجام ملاله یوسف‌زی، دختر محصل پاکستانی را پذیرفت.

سخنگوی تحریک طالبان پاکستان در آن زمان به روزنامه اکسپرس تریبیون گفته بود، ملاله به این دلیل هدف حمله قرار گرفت که "زنی با تفکر سکولار" است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =