ایرنا نوشت:

در حالیکه مقامات ترکیه از اظهار نظر در خصوص ربوده شدن نظامی ارتش این کشور در مرز سوریه خودداری می کنند، رسانه ها ادعاهای مختلفی را در این زمینه مطرح کرده و نوشته اند، وی به هدف 'داعش' درآمده بود.
رسانه های ترکیه دیروز (شنبه) خبر داده بودند که یک گروهبان ارتش این کشور در جریان عملیاتی علیه قاچاقچیان در مرز ترکیه با سوریه، وارد خاک آن کشور شده و ربوده شد.

رسانه های ترکیه امروز نیز روایت های مختلفی در این زمینه منتشر کرده اند.

تارنمای خبری تحلیلی 'حرباکیش' در شبکه اینترنت نوشته است: این نظامی که در پاسگاه مرزی 'کلیس' مامور بود، به خاطر دستگیری 70 نفر در دو هفته اخیر که قصد پیوستن به تروریستهای داعش را داشتند، هدف این گروه تروریستی - تکفیری شده بود.

این تارنمای خبری افزود: در چند روز اخیر نیز دو نفر که از دست داعش فرار کرده بودند، تسلیم پاسگاه مرزی کلیس شده اند.

روزنامه 'ملیت' نیز در تارنمای خود گزارش داد: در واقع این نظامی که فرناندهی پاسگاه کلیس را بر عهده داشت، هفته گذشته ناپدید شده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه بر اساس قرارداد سال 2009 بین ترکیه و سوریه یک ایستگاه گاز طبیعی در مقابل پاسگاه کلیس احداث شده که به تاسیسات گازی در این شهر ترکیه متصل است، نوشت: داعش مدتی است که این تاسیسات را در کنترل خود دارد.

ملیت با اشاره به اینکه حدود 400 تا 500 نفر از تروریستهای تکفیری در این مکان موضع گرفته اند، اضافه کرد که داعش با کندن 'خندق' در اطراف این تاسیسات، مواضع نظامی خود را استحکام بخشیده و نظامیان ترکیه نیز همین اقدامات را در داخل خاک این کشور انجام داده اند.

شبکه خبری 'سی.ان.ان.ترک' نیز از افزایش تحرکات نظامی ترکیه در مرز با سوریه در ارتباط با ربوده شدن نظامی این کشور توسط داعش خبر داد و افزود: از دیشب تا بامداد امروز چندین دستگاه تانک و توپ ترکیه در نزدیکی پاسگاه مرزی کلیس مستقر شده است.

این درحالی است که نه مقامات نظامی ترکیه و نه دولت آنکارا در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

مرز ترکیه با سوریه یکی از محل های عبور تروریستهای داعش به خاک سوریه است .

آنکارا در سه سال گذشته که از بحران سوریه می گذرد، به مرکزی برای کمک به تروریستهای خارجی تبدیل شده است .

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    8 6
    داعش دوغان