داعش فیلم تبلیغاتی جدیدی را منتشر کرده و گروگان انگلیسی‌ این گروه، در داخل موصل، دومین شهر بزرگ عراق که تحت تصرف این گروه است در مقابل دوربین به گشت و گذار می‌پردازد.

 

 

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، موصل، دومین شهر بزرگ عراق در ژوئن 2014 به تصرف داعش درآمد و این گروه تروریستی بیش از 2000 تن از زندانیان و سربازان شیعه را در عملیات خود برای تصرف این شهر به قتل رساند.

جان کانتلی، عکاس خبری انگلیسی که گروگان داعش است، در فیلم ویدئویی جدید و تبلیغاتی این گروه ظاهر شده و به گشت‌زنی در موصل می‌پردازد و از بیمارستان، یک پاسگاه پلیس و یک بازار دیدن می‌کند و از زندگی عادی مردم در شهر فیلم می‌گیرد. وی در این فیلم هشت دقیقه‌ای سوار بر یک خودرو و یک موتورسیکلت پلیس است و در این کلیپ به زبان انگلیسی مدعی است که زندگی در موصل همچون قبل در جریان است.

این عکاس خبری در بند داعش در فیلم مذکور اشاره می‌کند که در ماه دسامبر این فیلم گرفته شده و مکرراً تاکید دارد که دید رسانه‌های غربی درباره اینکه موصل از رونق افتاده و مردم در ترس و هراس زندگی می‌کنند، نادرست و اشتباه است.

این گروگان انگلیسی رو به دوربین می‌گوید: رسانه‌های غربی به دنبال به تصویر کشیدن زندگی از رونق افتاده و کساد مردم موصل تحت حکومت و کنترل داعش و به زانو درآمدن مردم شهر هستند اما حقیقت چیز دیگری است و زندگی مانند همیشه در جریان است.

وی به خدمات و سرویس‌هایی که داعش برای مردم تامین کرده اشاره دارد و گزارش‌ها درباره کمبود برق و شرایط نامناسب زندگی در موصل را به چالش می‌کشد.

جان کانتلی همچنین مقاله چاپ شده در گاردین در اکتبر 2014 را نادرست عنوان می‌کند؛ مقاله‌ای که با عنوان «شهروندان موصل در برابر رکود اقتصادی و سرکوب تحت کنترل داعش مقاومت و ایستادگی می‌کنند» چاپ شد. در این مقاله همچنین اشاره شده که زندگی مردم در موصل به شدت رو به وخامت است و کمبود شدید غذا و آب، نبود نهادهای مردمی عملگرا و اقتصادی شهر را درگیر کرده است.

اما کانتلی انگلیسی این مساله را به چالش می‌کشد و به چراغ‌های نئون بازارها در موصل اشاره می‌کند و می‌گوید: این یک مکان و شهر خالی از سکنه نیست.

وی بعداً رو به آسمان و هواپیماهایی که بر فراز موصل در پرواز هستند فریاد می‌زند: اینجا! همین پایین! دقیقاً همین جا! آمده‌اید مرا نجات دهید؟ کاری انجام دهید! کاری بس بی‌نتیجه است!

شیراز ماهر، یکی از کارشناسان ارشد در مرکز مطالعات کالج سلطنتی لندن در توییتر نوشت: از تمامی فیلم‌هایی که کانتلی در آن هست، این یکی از همه غریب‌تر است. شهروندان موصلی با لباس‌های آراسته و تمیز بسیار غیرعادی هستند.

اخیراً نیز کانتلی سرمقاله‌ای را برای شماره جدید مجله دابق، تحت امتیاز داعش نوشته است.

کانتلی دو سال قبل به اسارت داعش درآمد.

در بیانیه‌های قبلی، وی پیامی را تحت شکنجه و با لباس نارنجی رنگ بیان کرده بود. از اوت 2014، داعش فیلم سربریدن چهار گروگان غربی را منتشر کرد که آلن هنینگ و دیوید هینز، امدادرسانان انگلیسی و جیمز فولی و اسیتون سولتوف، خبرنگاران آمریکایی بودند.

26149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    نثار روح گروگان انگليسى صلوات بلند