تسنیم نوشت:

آیت الله سیستانی مجددا هر گونه تعدی به اموال شهروندان عراقی در مناطق آزاد شده را حرام اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، دفتر آیت الله سیستانی با صدور بیانیه‌ای درباره غارت دارایی‌های مردم در مناطق آزاد شده بیان کرد: مرجعیت مکررا بر حرام بودن تعدی به اموال شهروندان در مناطق آزاد شده تاکید دارد.

در این بیانیه آمده است: مرجعیت به شیخ عبدالمهدی الکربلایی توصیه کرده است که در بیشتر خطبه‌های خود به حرام بودن آن بپردازد و از دولت خواسته است که برخورد کوبنده‌ای با متجاوزان به املاک و محرمات و حقوق مردم داشته باشد.

دفتر آیت الله سیستانی تاکید کرد: با وجود آن ما مجدد اعلام می داریم که دارایی های شهروندان در مناطقی که نیروهای امنیتی و مردمی یا دیگر گروه ها به آن وارد می شوند به مثابه غنائم جنگی نیست.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه" این تاثیر بسیار بدی بر همزیستی مسالمت آمیز میان ملت واحد دارد" خطاب به مردم عراق آمده است: ای مردم تقوا خدا را پیشه کنید و با دست خود خویشتن را به هلاکت نیندازید.

عبدالمهدی الکربلایی در خطبه‌های نماز جمعه بیستم آگوست 2014 تعدی به اموال و هتک حرمت و کرامت شهروندان از جانب کسانی که با لباس دفاع از کشور فعالیت می کنند را محکوم کرده بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    4 1
    خدا حفظت کنه آیت الله..... همانند رهبر معظم انقلاب در ایران ایشان رهبری می کنند در عراق