در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس کاهش وابستگی به قیمت نفت و تمهیدی برای قیمت نفت در بودجه 94 با حضور وزیر نفت بررسی شد.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از این جلسه، محمد حسن ابوترابی نائب رئیس جلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در سخنانی با با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس و گزارش وزیر نفت از بازار نفت، گفت: تحریم و کاهش قیمت نفت نمی‌تواند راه را برای رسیدن ملت ایران به نقطه‌های اوج اقتدار با چالش روبرو کند.

وی ادامه داد:ما می‌توانیم با تکیه بر درآمدهای واقعی، هزینه‌های واقعی کشور را مدیریت کنیم و ان‌شاءالله بالاترین سطح از درآمد حاصل از فروش نفت خام را به صندوق توسعه ملی برای تبدیل شدن به موتور حرکت اقتصاد کشور تبدیل کنیم تا ان‌شاءالله مسیر افزایش اقتدار امت اسلام را با عزت و با تکیه بر آموزه‌های دینی در حول رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تداوم بخشیم.
حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هم در گفت‌وگو با ایسنا به توضیحات زنگنه در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس اشاره کرد و گفت: وزیر نفت در این جلسه گزارشی از چرایی کاهش قیمت نفت و وضع موجود و همچنین گزارشی از اجلاس اخیر اوپک را ارائه کرد.

وی افزود: یکی از مباحثی که در این جلسه مطرح شد قیمت نفت بود که در بودجه 94 با 72 دلار بسته شده اما پس از آن ما شاهد کاهش قیمت نفت بوده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: یکی از سوالات این است که آیا می‌توانیم بودجه را با حداقل قیمت نفت تنظیم کنیم یا این‌که آن را از نفت رهایی داده و به عنوان یک پیشنهاد در بودجه قیمت نفت را صفر در نظر بگیریم.

غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت نیز گفت: در این جلسه تصمیم‌گیری در مورد قیمت نفت و برنامه ریزی برای آن مورد توجه قرار گرفت تا در جهت فرامین مقام معظم رهبری به منظور کاهش وابستگی به نفت تصمیمات لازم اتخاذ شود.
/212 212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =