روحانی:خوب است برای برخی مسایل همه پرسی بگذاریم/ اقتصاد باید از انحصار نجات پیدا کند

رییس جمهوری با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال نیازمند راه حل های متنوع و مختلف هستیم ، بر استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران در مسایل مهم کشور بویژه در حوزه اقتصادی و پرهیز از خوددرمانی تاکید کرد.

به گزارش ايسنا،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در اولین کنفرانس «اقتصاد ایران ، راهکارهای دستیابی به رشد پایدار و اشتغالزا» ، تصریح کرد: اقتصاد امروز جهان، رقابتی است و ما در جهان امروز تنها نیستیم بنابراین باید دراقتصاد سالم از نظرات کارشناسان استفاده کرد و دولت یازدهم از روز اول تلاش کرده است تا پس از مشورت با صاحبنظران و کارشناسان در بخش اقتصاد گام بر دارد .

رئیس‌جمهور گفت: در کشور ما سال‌ها و دهه‌ها است که اقتصاد به سیاست یارانه می‌دهد. یعنی اقتصاد ما هم به سیاست خارجی و هم به سیاست داخلی یارانه می‌دهد و خوب است که یک بار هم شده برعکس عمل کنیم و از سیاست داخلی و خارجی به اقتصاد یارانه بدهیم تا ببینیم زندگی و معیشت مردم و اشتغال جوانان چه خواهد شد.

 روحانی  اظهار کرد:خوب است بعد از 36 سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای آنکه قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه‌پرسی بگذاریم.

رئیس جمهور با تأکید بر این‌که باید مدتی بیشتر به اقتصاد توجه کنیم، خاطرنشان کرد: کشور ما بیشتر سیاسی است تا اقتصادی محض؛ یعنی اقتصاد ما یا با سیاست داخلی تلفیق می‌شود یا با سیاست خارجی.

رئیس جمهور با بیان این‌که گفته می‌شود باید از همه مالیات بگیریم و این کار درستی است، افزود: نمی‌شود یک نهاد کار اقتصادی بکند و مالیات ندهد اما تا می‌گوییم فلان نهاد باید مالیات بدهد بساطی درست می‌شود. اما این دولت در هر موضوعی که بداند مصالح مردم است بدون واهمه از هیچ کس و هیچ نهادی موضوع را به مردم خواهد گفت و لایحه لازم را به مجلس تقدیم خواهد کرد.

روحانی گفت: برخی امور، سیاست داخلی‌اش خیلی خیلی قوی است. بیش از آنچه که فکر می‌کنید. در حالی که اقتصاد در کشور با انحصار پیشرفت نمی‌کند و اگر موضوعی منحصر در دست گروه خاصی باشد فساد ایجاد می‌شود حتی اگر سلمان و ابوذر باشد.

روحانی با تأکید بر این‌که اقتصاد باید از انحصار نجات پیدا کند و در صحنه رقابت حضور پیدا کند، خاطرنشان کرد: اقتصاد باید از رانت نجات پیدا کند و همه دستگاه‌های دولتی فعالیت اقتصادی‌شان به صورت شفاف بیان شود. یعنی همه مردم باهم از آمار و ارقام و طرح‌های اقتصادی در یک لحظه باخبر شوند، چون اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم.

وی با بیان این‌که اگر شفافیت ایجاد شود و رانت از بین برود می‌توانیم با فساد هم مقابله کنیم که همه جا ریشه دوانده است، تصریح کرد: مگر می‌شود با فساد حرکت اقتصادی ما سرعت پیدا کند؟

رئیس جمهور با بیان این‌که در اقتصادمان باید به حواشی هم توجه کنیم، افزود: تنها نمی‌شود که یک بسته سیاسی داشته باشیم، بلکه در کنارش باید سیاستی باشد که همراهش بوده و پشتیبانی‌اش کند تا کار جلو رود.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به این‌که حرکت اقتصادی کشور از سال گذشته شروع شده است، اظهار کرد: هرچه دستاورد داشته‌ایم مربوط به استفاده از نظرات صاحب نظران، دانشگاهیان و... بوده است و دستاوردهایمان حاصل اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی بوده است. همچنین حمایت های مردم و مقام معظم رهبری همه دست به دست هم داد تا توانستیم یک گام به جلوتر برویم و دستگاه اجرایی هم همه توان خود را به کار گرفت.

روحانی با بیان این‌که امروز توانستیم تورم را مهار کنیم، خاطرنشان کرد: کاهش تورم با ارزان شدن کالاها دو مقوله متفاوت است که باید برای مردم توضیح دهیم و از رسانه‌های عمومی خواهش می‌کنیم در کنار نقد و انتقاد که البته لازم و مفید است حواسشان باشد به اعتماد مردم صدمه نزند و اگر می‌بینیم حرکتی از سال گذشته آغاز شده است به خاطر سرمایه اجتماعی، رابطه دولت با مردم، اعتماد مردم به دولت و قبول کردن این مطلب است که دولت به مردم دروغ نمی‌گوید و اگر اینها را از دست بدهیم چیزی نداریم.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به این‌که سال آینده انتخابات است و اشکالی ندارد که رقابت کنیم، تصریح کرد: در مسائل ملی باید توجهمان به رشد پایدار باشد و در همین راستا بعد از کنترل تورم در دو فصل پیاپی نسبت به سال گذشته رشد حدود 4 درصد داشته‌ایم که امیدوار کننده است و ان‌شاءالله امسال را به گونه‌ای به پایان می‌بریم که تورم ما کمتر از 20 درصد باشد و اقتصادمان بعد از دو سال رشد منفی شاهد رشد مثبت باشد.

روحانی با بیان این‌که کاهش تورم برای یک فصل یا یک سال کافی نیست، افزود: باید تورم به صورت مستمر کاهنده باشد تا به نقطه قابل قبول برسیم. پس مهار تورم باید با قوت در سال‌های آینده ادامه یابد و در سال 96 که پایان کار دولت یازدهم است به تورم 8 رقمی برسیم. چرا که کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که تورم دو رقمی داشته باشد.

روحانی با اشاره به این‌که رشد در کشور شروع شده است، اما باید استمرار داشته باشد، گفت: ما توسعه پایدار مستمر همه جانبه می‌خواهیم و تجربه زندگی سیاسی ما می‌گوید کشور با انزوا نمی‌تواند رشد مستمر داشته باشد و معنای آن این نیست که دست از اصول و آرمان‌هایمان برداریم.

رئیس جمهور با بیان این‌که در میز مذاکره بحث آرمان و اصول نیست، افزود: سر میز مذاکره نه آنها و نه ما راجع به آرمان و اصول بحث نمی‌کنیم، چون در دنیای امروز هر کشوری دنبال منافع و خواست خود است. پس اساس بحث سیاست خارجی منافع است و نه اصول و آرمان‌ها.

وی با طرح این پرسش که مگر در مرحله اول توافق ژنو در بحث هسته‌ای آرمان‌ها و اصولمان را معامله کردیم؟ تصریح کرد: با هم حرف زدیم و توافق کردیم. چون ما یک خواست داشتیم و آنها هم خواست خودشان را مطرح کردند.

روحانی با بیان این‌که معنای مذاکرات این است که پلی بین خواست ما و طرف مقابل تعریف شود، خاطرنشان کرد: در توافق ژنو بخشی از تحریم‌ها در حوزه خودرو، پتروشیمی و کشتیرانی برطرف شد و بخشی از اموال بلوکه شده ما آزاد شد که در مقابل ما شفافیت بیشتری نشان دهیم و بگوییم فلان نوع غنی‌سازی که در حال حاضر به آن نیاز نداریم برای مدتی متوقف می‌شود و آیا این کار به معنای زیر سوال رفتن آرمان‌ها و اصول ما است؟

روحانی تصریح کرد: آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست، بلکه آرمان به مغز و قلب و اراده ما وصل است.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که حرکتی در کشور با حمایت مردم آغاز شده است، تصریح کرد: اگر دولت مشکلی پیدا کند به صراحت برای مردم خواهد گفت و من به عنوان رئیس جمهور تردید و واهمه‌ای ندارم که مشکلات را با مردم در میان بگذارم. اما بدانید در بسیاری از امور حرکت جامعه باید با همکاری و هماهنگی باشد و این طور نیست که همه چیز به دست دستگاه اجرایی باشد. هر سه نهاد باید با هم باشند و همه ما در سیاست‌های کلی از چارچوب‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پیروی کنیم.

وی تأکید کرد: هیچ کاری نبوده است که ما به مردم گفته باشیم و شروع نکنیم. اما برای به پایان رسیدن نیازمند همکاری هستیم.

وی با بیان این‌که شرایط کشور در منطقه و جهان به ما حکم می‌کند که امروز وحدت و اتحاد بیشتری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دولت خود را خادم مردم می‌داند و مردم صاحب اختیار هستند پس اشتباه است اگر دولتی خود را سرور بداند و مردم هم بگویند که کارها به عهده دولت است و به ما ربطی ندارد.

روحانی با اشاره به این‌که امروز با پدیده جدید کاهش قیمت نفت مواجه هستیم که البته آن را در سال‌های 66 و 77 هم تجربه‌ کرده‌ایم، اظهار کرد: ضعف نفت طوری است که به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مرتبط می‌شود پس هرچه در دنیای صادرات و ارتباط با دنیا قوی‌تر باشیم دیرتر صدمه می بینیم و امنیت ملی‌مان تقویت می‌شود. یعنی اگر بتوانیم آب و گاز و برق به دیگر کشورها بفروشیم و از آنها بخریم و سرمایه‌دار خارجی به ایران بیاید و از ایران در خارج سرمایه‌گذاری کنیم امنیت‌مان تقویت می‌شود. چون آن زمان گذشت که اگر سرمایه‌دار خارجی به ایران می‌آمد استقلال کشور به خطر می‌افتاد بلکه امروز برعکس است اما چارچوب‌هایی دارد که باید رعایت شود.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این‌که باید از مرحله کاهش قیمت نفت عبور کنیم، ‌افزود: در حال حاضر کاهش قیمت نفت به مرز 50 درصد رسیده است که این موضوع می‌تواند در کنفرانس امروز مورد بررسی قرار بگیرد.

روحانی به مسأله یارانه‌ها و تأکید فراوان مبنی بر عدم پرداخت یارانه به افراد ثروتمند اشاره کرد و گفت: شناسایی افرادی که نیازمند نیستند کار سختی است. البته 50 در صد این افراد راحت شناسایی می‌شوند اما در شناسایی 50 درصد دیگر مشکلات فراوانی وجود دارد و باعث قضاوت در جامعه می‌شود.

روحانی با اشاره به این‌که ما یک سیستم اطلاعاتی جامع و کامل برای 80 میلیون جمعیت ایرانی نداریم،‌ افزود: گفته می‌شود به ایرانیان خارج از کشور یارانه ندهید اما عده‌ای از آنها مریض هستند و برای درمان از کشور خارج شده‌اند یا عده‌ای دیگر کارگر یا دانشجو هستند. همچنین گفته می‌شود مثلاً درآمد 3 میلیون را مشخص کرده و بر اساس آن به افراد یارانه تعلق بگیرد که این موضوع نیز در تهران، روستاها،‌ مرکز شهر یا خانواده‌هایی که معلول دارند، متفاوت است و نمی‌توان بر اساس آن عمل کرد.

رئیس جمهور در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و تعدادی از آنها را برشمرد و افزود: تا اقتصاد را به مردم واگذار نکنیم درست نمی‌شود چون با اقتصاد دولتی و با اقتصاد خصولتی، اقتصاد ما درست نخواهد شد.

رئیس جمهور همچنین به اهمیت ایجاد اشتغال در جامعه به خصوص برای بانوان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های خلاق در کشورمان بهره بگیریم.

رئیس جمهور با بیان این‌که من به آینده امیدوارم چون در کشورمان افراد خلاق بسیاری داریم، گفت: در این شرایط نیازمند وفاق هستیم تا از پیچ فعلی عبور کنیم. چون می‌خواهیم به رشد توأم با اشتغال و رونق برسیم. چراکه هرچه توان اقتصادی ما قوی‌تر باشد می‌توانیم قوی‌تر با خارجی‌ها مذاکره کنیم و به موفقیت برسیم.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در ابتدای این کنفرانس با اشاره به این‌که در آیین مقدس اسلام به همان نسبت که به معنویت تأکید شده است، به موضوع کار و تلاش و پیشرفت‌های مادی نیز توصیه شده،‌ خاطرنشان کرد: همه پیامبران الهی فعالیت اقتصادی داشته‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به شرایطی که دولت یازدهم کار خود را در آن آغاز کرد، ‌افزود: در زمینه اشتغال مشکلات فراوانی داشتیم و کل مشکلات کشور در بازه زمانی ده ساله از 84 تا 93 از 20.6 میلیون به 21.5 میلیون رسیده است و این نشان می‌دهد که اقتصاد ما اشتغال‌زا نبوده است. همچنین بین سال‌های 85 تا 90 اشتغال خالص ما تقریباً صفر بوده است.

روحانی با اشاره به این‌که دولت یازدهم در انجام تمام کارها از تجربه تمام دانشمندان و صاحب‌نظران استفاده می‌کند، گفت: متأسفانه اقتصاد ما در مقطعی به دنبال خوددرمانی بود که نتیجه خوددرمانی هم روشن است.

رئیس جمهور در پایان افزود: آنچه امروز در این کنفرانس و بعد از آن از دانشگاهیان و صاحب نظران می‌خواهیم این است که راهکارهای مختلفی را به دولت ارائه کنند. چون هرچه بر میزان و تعداد دانشجویان، محققان و اساتید اقتصاد در کشور افزوده می‌شود باید روی میز دولت راه‌حل ‌های نوتر، دقیق‌تر، کارشناسی‌تر و بومی‌تر برای حل مشکلات وجود داشته باشد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    آقای رییس جمهور کاش برای بعضی مسائل مهم و حیاتی یکبار هم به ارا عمومی مراجع کنید .
    • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      بوی احمدی نژاد میاد .این میز چه خصوصیتی داره نمی دونم همه مثل همدیگر می شوند فقط با زاویه نگاه های مختلف
    • پوریا IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      بهنام بچه خوی با سلام اگرچه هم عقیده ایم ولی در زمان کار و وقت بیت المال وب گردی جایز است؟
    • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      این یک شعار و کار پوپولیستیه توسط آقای رییس جمهور... به شما رای ندادیم که فقط غر بزنین و فرافکنی کنین
    • مهربان توسی A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      278 8
      همه پرسی خوبه بخصوص در مباحث کلیدی مثل آزاد سازی واردات خودرو و کاهش تلفات جاده یا مثل اقتصاد آزاد نه دولتی و رانتی همه امور ممکن به مردم واگذار شود و مثلا در مورد استیضاح آقای فانی از نظر معلمان هم استفاده شود که اکثریت موافقند ومجلس فعلا منتظر سال بعد
    • سعدى A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      129 5
      خبرانلاين، مسئول اين صفحه كاملاً مشكوك عمل ميكندوگرنه اينكارحداقل آزادى است كه به آراءعمومى جهت برخى ازمسائل مراجعه شود.
    • صدای میهن... A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      197 5
      برخی مسائل نه، برای خیلی مسائل
    • محمد IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      90 11
      بی نام یکشنبه 14 دی 1393 12:52:20 باور کردم که جنابعالی به روحانی رای دادی شوخی با مزه ای بود حضرت آقا می شه بگی اگر رییس جمهور در مورد حذف رانت و انحصار از اقتصاد ایران نظر می ده کجاش فرافکنی و غر زدنه ؟؟ ظاهرا خبر نداری این یک خواسته ملیه و همه افرادی که واقعا به آقای روحانی رای دادن وخیلی دیگر از کسانی که به دلیل ناامیدی در انتخابات شرکت نکردن دقیا به دنبال اجرای همین نظر رییس جمهور هستن یعنی قطع دست رانت خواران و انحصارطلبان از اقتصاد کشور
    • کاکتوس IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
      10 34
      جناب روحانی : اداره امور جاری کشور به «توانمندی» نیاز دارد نه «همه‎پرسی» اگر قرار باشه دم به دم همه پرسی بشه , پس جنابعالی چکاره اید ؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    با همه پرسی شدید موافقم..........در سوییس برای هر چیزی همه پرسی میذارن . حتی برای قبول مهاجر خارجی در سوییس از مردم سوال میشه .
  • بدیع الزمان A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    ما رفاه امریکایی نمیخوایم زمان شاه هم انرژی هسته داشتیم هم اقتصاد ما انقلاب کردیم واسه اجرای احکام اسلام ما انقلاب کردیم واسه اینکه قدس رو ازاد کنیم ما نمیذاریم وطنمون بفروشین ما پشت خیمه های دشمنیم ما رفاه امرکایی نمیخوایم نمیذاریم به خون شهدا خیانت کنین ما جنگ میخوایم شربت شهادتمون تموم شده تشنه شهادتیم مرگ بر فتنه گر مرگ بر امریکا و اسراییل و اروپا درود بر روسیه چین کره ی شمالی و جمهوری اسلامی و سوریه ولبنان که جلوی زورگویی امریکای خونخوار جهانخوار ایستاده ان.
    • م IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      156 6
      نفست از جای گرم بلند میشه ها
    • بی نام US ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      بعضي مثبت منفي ها واقعا مشكوكه
    • محمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      150 8
      "ما" یعنی دقیقاً کی منظورته؟
    • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      امروز در سایت خبر انلاین بسیار مشکوکه و احتمالا" بعضی ادمها در بعضی ارگانها از چندین کامپیوتر استفاده میکنند
    • مهدی A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      63 8
      دوست عزیز خودتو ناراحت نکن این چه ادبیاتیه اخه؟
    • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      231 9
      برو با خانوادت هواپیمای روسی سوار شو
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      آیت الله جوادی آملی گفت: انسانی که به غیب و جهان ابدی پس از مرگ ایمان ندارد همان انسانی است که بیشتر بودجه خود را صرف ساخت اسلحه و آدم کشی و به راه انداختن جنگ می کند.
    • رامین RS ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      76 7
      واقعااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟باورم نمیشه
    • آیس IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      101 6
      من فکر می کردم من دیوونه ام اما این کامنت رو که خوندم به اشتباه خودم پی بردم..
    • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      53 6
      ما آخرشم نفهميديم ليلي زن بود يا مرد
    • ایرانی DE ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      68 5
      خیر باشه؟؟؟ ترمز بریدی اخوی؟
    • علی A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      116 4
      شما از اونهایی هستین که موقع جنگ پشت جبهه هستید بعد از جنگ سفره خوار بیت المال. برای چی باید الکی با دنیا درگیر بشیم .
    • لنگ آبادي IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      77 2
      5دقيقه اس دارم ميخندم،بابا اين بديع الزمان داره شوخي ميكنه،متوجه نشديد؟اون قسمت شربت شهادتمون تموم شده خيلي باحال بود.
    • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      6 0
      فکر میکنم خیلی کم سن و سال باشی و حسابی هم کلت پر از حرفهای دیکته شده هستش. وگرنه ندونسته حرف نمی زدی.
  • ميثم IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    همه پرسي حق مسلم ماست
  • بهنام بچه خوی A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    آی قربون دهنت برم رئیس جمهور محبوب من. این حرفاتو باید با آب طلا نوشت.
    • فهیمه A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    احسنت جناب آقای رییس جمهور ... احسنت ... واقعا چنین پدیده ای که زندگی تمام مردم این کشور رو تحت تاثیر قرار داده فقط و فقط باید با یک همه پرسی تکلیفش روشن بشه ... اگه به مردم سالاری اعتقاد داشته باشیم ...
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    آقای رئیس جمهور شهامت و شجاعت لازم برای اجرا ندارید میخای بار سیاسی و اجتماعی رو به مردم منتقل کنید مردم مگه در مورد موضوعات کارشناسی میکنن نمیتونی به مجلس گیر بدید میخاید مردمو مقابل مجلس بذارید
    • بی نام US ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      مهم اينه كه مجلس نميزاره يا تصويب قانون رو لغو ميكنه يا وزير رو استيضاح ميكنه همه جوره دست رئيس جمهور رو ميبندند
  • امیر IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    خبرآنلاین از شما بعیده منفی مثبت ها رو دستکاری کنی بوی خیانت به مشام میرسه
    • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      76 7
      خبر نمیشه به این کامنت مثبت داد چرا ؟؟چی کار کار کردی ناقلا
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    منفى ها كاملا مشكوكه
    • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      58 5
      فقط هم چند کامت اول.....
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    148 7
    رفراندم عالییییییییییییییییه روحانی مچکریییییییییییییم
  • مسعود A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    18 2
    شکوفایی اقتصاد,رشد اقتصادی و بهتر شدن وضعیت زندگی و معیشت مردم بیشتر از آنکه در گرو رفع تحریمها و از انحصار درآمدن اقتصاد داخلی و همینطور واگذاری اقتصاد به مردم باشد بنظر من در گرو مبارزه مستمر و شبانه روزی با فساد است.
  • خشایار A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    124 6
    شایدم ارتش سایبری هجوم اووردن اینجا
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    101 4
    اقا همه ÷رسی چه ترسی دارد که بعضی ها می تر سند
  • پیمان EU ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    47 4
    دو صد گفته چون نیم کردار نیست
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    68 6
    یک نظرسنجی اس ام اسی هم بذارید جواب میده لازم نیست برای همه پرسی هزینه کنید...
  • بی نام US ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    36 2
    ما كي باشيم كه درباره مهمات ملك راي بديم يا اگر نظري داديم نظرمونو صحيحو و صواب بدونند
  • بهنام بچه خوی A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    102 9
    بعضی از دوستان میگن که رئیس جمهور داره شعار میده و این کار پوپولیستیه. در جواب این دوستان توصیه میکنم یه بار دیگه گفته های آقای روحانی رو بخونن. روحانی میگه همه چی دست من نیست. یه نهادهایی هستند که کار اقتصادی میکنند ولی مالیاتشونو نمیدن،شفافیت ندارن و پاسخگو نیستند. این حرفا خیلی واضحه. من احساس میکنم که روحانی یک سری تصمیم های حساس و تعیین کننده در زمینه ی مذاکرات هسته ای گرفته که به مذاق دشمنان حقوق ملت ایران خوش نیامده و سعی کرده اند به او فشار بیاورند. او هم سعی کرده به آنها بفهماند اگر چنان چه به تمامیت خواهی خود ادامه دهند، تصمیم در مورد نتیجه ی مذاکرات هسته ای رو به مردم واگزار کرده و به همه پرسی خواهد گذاشت. آفرین به این درایت. مردم برگ برنده ی روحانی هستند.
  • مهدی A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    50 6
    اقای روحانی حرف حق می گویند حرف حق برای بعضی ها تلخه .از روسیه و چین برای ما خیری نمی رسد .
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    29 15
    باز با یه کلمه همه پرسی مردم رو یه چند ماهی سرگرم و سرگرم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    24 59
    منم موافقم در مورد صحت و اعتماد به آمارهای دولت رفراندوم برگزار بشه
  • کرمانشاه A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    15 14
    همه پرسی نیاز به ارای سه چهارمی مجلس دارد
  • محمد رضا EU ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    21 1
    پس مهار تورم باید با قوت در سال‌های آینده ادامه یابد و در سال 96 که پایان کار دولت یازدهم است به تورم 8 رقمی برسیم. هشت رقمی؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    58 23
    یه روز عادل فرذوسی پور گفت اس ام اس هایی که واسه برنامه میاد واسه من مثل ناموسم میمونه.کاش خبرآنلاین هم عادل باشه
  • حمید و سعید A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    81 3
    ما همه پرسی را دوست داریم .
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    20 50
    آقای روحانی بسه دیگه. اون همه شعار دادید ولی به 5 درصدش عمل کردید. من که در انتخابات آینده دیگه گول شما رو نمی‌خورم
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    10 49
    مسکن مهر پردیس یک سال آمادست پولش رو هم ریختیم ولی به خاطر سیاسی بازی خود دولت روحانی و ناتمام گذاشتن کار هنوز نتونستیم بشینیم۰۰۰۰۰ در حالی که در انتخابات همین آقای روحانی فته بود تمام عزم دولت اتمام مسکن مهر است۰۰۰۰ عجب عزمی را شاهدیم
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    10 48
    مسکن مهر پردیس را کی تحویل میدید۰۰۰۰ همش وقت تلف میکنید که بیشتر پول بگیرید؟؟؟
  • سعید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    56 1
    همه پرسی واقعی خیلی خوبه
  • امیر IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    12 49
    به نظر میاد که آقای روحانی کار سیاسی بلد نیست خب زورت نمیرسه چرا همه پرسی رو مطرح میکنی.
  • حمید A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    28 7
    احسنت بر روحانی.حرفت حقه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    22 4
    خواست همه پرسی در مورد مسایلی که سرنوشت همه ملت رو تحت تاثیر قرار میده. مثل سیاست های فرهنگی و امنیت اجتماعی و یا برنامه هسته ای باید به یک خواست عمومی تبدیل شود. اگر ما معتقدیم نظامی دموکراتیک و مردم سالار داریم نباید از همه پرسی وحشت داشت. مردم حق دارند درباره سرنوشت خود اظهار نظر کنند. کشورهایی مثل المان و یا حتی ترکیه برای بسیاری از مسایل با درجه اهمیت کمتر همه پرسی عمومی برگزار میکنند.
  • علیرضا IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    37 7
    حرفهای روحانی عالی بود
  • محمد A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    8 31
    من قبول دارم که آرمان ما سانتریفیوژ نیست. اما آیا اگر تمام این سانتریفیوژها را هم جمع کنیم، آمریکا تحریمها را لغو میکند. نیت خوانی در مذاکره، کلیو موفقیت است. آمریکا نیت ما را میداند، ولی آیا ما نیت آمریکا را میدانیم. به طوری کلی آمریکا دو دسته تحریم وضع کرده است. دسته اول که دامنه دار و وسیع اند کلیات تحریم نفت و بانکی. دسته دوم که از همان اول برای بر داشته شدن وضع شدند خودرو و طلا و پتروشیمی، فروش نفت به شرق آسیا، دریافت پول نفت بطور جزیی حداکثر ماهی 1 میلیارد. آمریکا برای دسته دوم مذاکره میکنه. ضمنا حفظ چارچوب این دسته تحریمها در درازمدت دشوار است. برای همین اگر مذاکره هم نکنیم خودبه خود قابلیت اجرایی نخواهد داشت. ولی آمریکا چارچوب دسته اول را تغییر نخواهد داد.
  • علی A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    46 5
    درود بر روحانی . حرف دل مردم رو زد . بهتره برای مساءل حیاتی مملکته همه پرسی برگزار بشه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    14 2
    همه پرسي بهترين راهه براي تكون خوردن اقتصاد ما خيلي ايده هاي ناب داريم كه الان فقط دادن ايده در انحصار آقايون بالا بالاست حالا ايده ميخواد خوب باشه يا پنچر به هر حال اجرا ميشه نظر مردم گاهي ميتونه خيلي كاربردي تر باشه چون تو متن جامعه هستن و تقريبا همه با هم همسطحن
  • صلاح الدین هرسنی A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    2 2
    بر اساس رویکرد واقع بینانه،مذاکرات را باید نقطه عطفی برای گذار از تنش زدایی و ایجاد تعامل سازنده در سیاست بین الملل دانست. طبیعی است که اولویت مذاکره بر منازعه، متضمن تامین منافع ملی در جهان پر آشوب خواهد بود. از رئیس جمهوری گرامی و ارجمند منتخب مردم در اولین کنفرانس اقتصاد ایران به جهت اظهارات ساختار شکنانه بر گفتمان های موجود آنهم با هدف تنش زدایی و ارتقای منافع ملی وعزت کیان اسلامی بی نهایت سپاسگذارم.
  • حمیدرضا IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    3 3
    خبرآنلاین دیگه ایمان پیدا کردم کاملا با جو سازی کامنت ها رو چاپ می کنی. آقا خب من معتقدم این حرف ها شعاره و در حوزه قدرت ریاست جمهوری نیست که یک همه پرسی ایجاد کنه. خب این رو چرا سانسور می کنی؟ میخوای همه بگن درود بر روحانی و روحانی مچکریم. از رییس جمهور ممنونیم اما دلیل نمیشه انتقاد نکنیم. چاپ کامنت به این شیوه اعتبار سایت شما رو زیر سوال میبره. بابا بذارید مردم حرف دلشونو اینجا بزنن. توهین و تهمت رو چاپ نکنید اما انتقاد ها رو هم سانسور نکنید. بی انصافیه.
  • اعتقاد A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    3 2
    هر کسی یه اعتقادی داره
  • متان IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    8 1
    درود بر شما پرزیدنت روحانی حقمون رو خواهی گرفت مثل حقوق شهروندی من
  • مهدی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    13 0
    من هیچی نمیدونم فقط میگم هر کاری میکنند, بکنند فقط فقر را ریشه کن کنند. گرانی ها را مهار کنند . من از گرسنگی, فقر و بدبختی خودم و دیگران به شدت ناراحتم
  • ali IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    4 0
    سلام وعرض ادب همه قبول دارند كه آقاي روحاني كاملا درست ميگه حالا بعضي به زبان ميارند بعضي هم تودلشون نگه داشتن باباآقاي روحاني درست داره ميگه باورش كنيد من خودم بچه جنگم ما همه دلسوز مملكتيم به افكارش احترام بگذاريم .
  • ملت خسته از فقر IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    3 0
    چرا با حرفهای آقای روحانی لج بازی می کنید؟ آیا حرفهای ایشون بی منطق هستند؟ به نظر من که خیلی خوبه که در فکر اقتصاد و بهتر شدن زندگی مردم هستند. این کجاش ایراد داره؟ بابا بس کنید بذارید ایشون کارش رو بکنه. با سنگ اندازی فقط خودتونو مدیون بقیه مردم می کنید.