تسنیم نوشت:

 ریاض اخیرا میزبان نشست کاملا محرمانه سرویس اطلاعاتی عربستان، کویت و امارات عربی متحده بود که محور آن تشکیل ائتلاف جدید تحت عنوان ائتلاف علیه تروریسم است.



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، فرماندهان بلندپایه ارتش و سرویس اطلاعاتی کویت، عربستان و امارات عربی متحده با حضور فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در کویت اخیرا در نشست کاملا محرمانه در ریاض گردهم آمدند تا مقدمات تشکیل ائتلاف کشورهای عربی خلیج فارس علیه تروریست را فراهم کنند.
این در حالی است که اکنون روند مجهز کردن ارتش کویت به سلاح های پیشرفته آمریکایی با شتاب فراوان در جریان است.
اما اطلاعاتی که در خصوص این نشست کاملا محرمانه در برخی پایگاههای اینترنتی منتشر شده، حاکی از این است که یکی از کشورهای عربی خلیج فارس یا همان عربستان سعودی از آمریکا که رهبری ائتلاف بین المللی علیه داعش را برعهده دارد، در این نشست سوال کرد: تعداد نیروهای دفاع مردمی در مبارزه علیه گروههای تکفیری تروریستی در عراق یا همان داعش چقدر است؟ آمریکا نیز در پاسخ تعداد آنان را 700 هزار مبارز اعلام کرد.
این سوال به تحلیل اهداف ائتلاف جدید علیه تروریسم کمک می کند و در این میان این سوال مطرح است، در شرایطی که ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا و مشارکت 40 کشور غربی و عربی از جمله عربستان، امارات، اردن و بحرین تشکیل شده است، لزوم تشکیل ائتلاف جدید تحت عنوان ائتلاف کشورهای عربی خلیج فارس علیه تروریسم چیست؟
در پاسخ باید گفت شاید هدف این ائتلاف جدید چیزی غیر از داعش است.
در این میان مشارکت عربستان و امارات در ائتلاف جدید عجیب نیست، اما پیوستن کویت به این ائتلاف غیرعلنی و محرمانه، عجیب به نظر می رسد زیرا مواضع آن همواره با مواضع کشورهای افراط گرای خلیج فارس مانند عربستان، قطر و بحرین متفاوت بوده به اضافه اینکه کویت نخستین کشور عربی خلیج فارس بود که سفارت خود در سوریه را بازگشایی کرد.
به موازات این تحولات شاهد پیروزی های ارتش عراق تحت پشتیبانی نیروهای دفاع مردمی هستیم که به ندای مرجعیت دینی برای مقابله با گروههای تروریستی تکفیری و دفاع از مقدسات لبیک گفته و با حمایت ایران به سمت محل استقرار تروریست ها در تمام استان های عراقی پیشروی کردند.
فروپاشی داعشی از حملات کوبنده ارتش عراق
علاوه بر این داعشی ها در برابر حملات ارتش عراق و نیروهای دفاع مردمی در حال فروپاشی هستند تا جایی که دست به دامن ترکیه شده اند تا با دولت عراق وارد گفت وگو شده و زمینه عقب نشینی امن و خفت بار آنان را به سمت خاک سوریه و رقه تضمین کند و این برخلاف نقشه آمریکا مبنی بر به طولانی کردن جنگ علیه داعش تا دهها سال و در نتیجه فرسایش توان مالی، جانی، اقتصادی و نظامی کشورهای منطقه در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی است.
تمام این شواهد موجب می شود، اطمینان پیدا کنیم که ائتلافی که قرار است به زودی تشکیل شود علیه نیروهای دفاع مردمی در عراق خواهد بود که از حمایت مرجعیت دینی و ایران برخوردار است تا در شرایطی که پیروزی های میدانی را به ثبت رسانده و به اشغال داعش در بسیاری از مناطق عراق پایان داده طرح گنجاندن نام آنان در فهرست گروههای تروریستی مطرح شود.
نکته دیگر اینکه تغییر راهبردی در یمن هنوز در ذهن ما باقی است و فراموش نکرده ایم که جنبش انصار الله در این کشور توانست در انقلابی مسالمت آمیز و مردمی و ضربتی بخش گسترده ای از یمن در همسایگی عربستان را تحت کنترل خود در آورد.
عربستان در مقابل این دستاوردها درخواست گنجاندن نام انصارالله در فهرست گروههای تروریستی بین المللی را مطرح کرد.
علاوه بر این ارتش سوریه در تمام محورهای این کشور پیروزی را از آن خود کرد که این پیروزی در واقع پیروزی محور مقاومت در برابر جنگی فراگیر و جهانی علیه سوریه به شمار می آید.
اما در این خصوص نیز نماینده عربستان در سازمان ملل درخواست کرد نام حزب الله لبنان در فهرست گروههای تروریستی بین المللی قرار داده شود.
در این میان باید گفت وقتی ائتلاف بین المللی علیه داعش با عضویت 40کشور غربی و عربی در آن و با استفاده از دهها هزار مزدور تروریست از پیروزی در برابر داعش ناتوان مانده است که دلیل آن نیز نبود اراده واقعی وجدی برای نابودی داعش است، پس چگونه ائتلاف کشورهای عربی خلیج فارس در قالب جنگ علیه میلیون ها نیروی دفاع مردمی عراقی و جنبش انصارالله در یمن و دفاع ملی و مردمی در سوریه و حزب الله لبنان مدعی رهبری جنگ علیه تروریسم شده است؟
تا زمانی که آمریکا نقشه تشکیل ائتلاف‌های این چنینی را می چیند بی‌تردید تلاش‌های آن محکوم به شکست است همانطور که تمام نقشه‌های شوم و تخریبی آن به درهای بسته خورده و شکست را تجربه کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    2 1
    قورباغه هم هفت تیر کش شده
    • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      2 2
      اعتماد بنفس ایرانیها منو کشته