ایسنا نوشت:

گروه داعش در شماره جدید مجله خود "دابق" از اسامه بن لادن و ایمن الظواهری به شدت انتقاد و بن لادن را پیرو فرقه "مرجئه" و مخالف عقیده اهل سنت و جماعت و الظواهری و ملا عمر را گمراه خوانده است.

به گزارش شبکه خبری العربیه، گروه داعش در شماره جدید مجله خود "دابق" که به زبان انگلیسی چاپ می‌شود، از زبان شخصی که از همراهان ابومصعب الزرقاوی، رهبر سابق القاعده عراق، معرفی شده آورده است: اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده پیرو فرقه "مرجئه" و مخالف عقاید اهل سنت و جماعت بود.

"مرجئه" یکی از فرقه‌های اسلامی است که با نظر خوارج و همچنین اهل سنت در ارتکاب گناهان بزرگ و دیگر مسائل عقیدتی مخالف و معتقد است نمی‌توان کسی که به وحدانیت خدا ایمان آورده باشد را تکفیر کرد و کافر خواند. در واقع فرقه مرجئه معتقد است که چون نمی‌توان از عقیده باطنی کسی خبر داشت و نمی‌شود فهمید که به راستی چه کسی کافر است و چه کسی فاسق، پس باید ثواب و عقاب آنان را تا روز قیامت به تاخیر انداخت تا خدا درباره آنان داوری کند.

داعش همچنین از جنبش‌ طالبان افغانستان انتقاد و ملا محمد عمر،‌ رهبر آن را یکی از گمراهان در افغانستان دانسته و ایمن الظواهری، رهبر کنونی القاعده را نیز منحرف و گمراه خوانده است.

داعش در مجله خود همچنین ابوقتاده الفلسطینی، یکی از متهمان به جرایم تروریستی که از سوی بسیاری از کشورها تحت پیگرد است، ابومحمد المقدسی، از برجسته‌ترین نظریه پردازان جریان سلفی، ابومصعب الزرقاوی، رهبر سابق القاعده عراق و محمد النضاری را از گمراهان و شیوخی دانست که مردم را به سوی جهنم فرا می‌خوانند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقیمی A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    55 4
    و شما هم مشتی عقب افتاده که حداقل دوهزار سال دیر بدنیا آمدید.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      1 0
      والا بربرهای 2000 سال پیش هم نصف نصف اینها وحشی گری نکردند