جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، از ارائه تسهیلات جدید برای مشمولان خارج از کشور خبر داد و گفت: براساس قانون جدید، چنانچه مشمولی سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشد، می تواند در سال به مدت سه ماه، طی یک یا دو نوبت به کشور مراجعه کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل  از پایگاه خبری پلیس، سردار «ابراهیم کریمی» گفت: براساس مقررات گذشته، هموطنانی که از سال 82 از کشور خارج شده و مدت دو سال در کشور دیگری اقامت داشته اند، می توانستند تقاضا داده و خدمت خود را بخرند.

وی همچنین گفت: از آنجا که این قانون، شامل افراد کمی می شد، ستاد کل نیروهای مسلح برای اینکه ایرانیان بیشتری با کشور ارتباط داشته باشند، قانون جدیدی را به تصویب رسانید.

جانشین سازمان وظیفه عمومی گفت: براساس این قانون، اگر کسی سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشد، می تواند در سال به مدت سه ماه، طی یک یا دو نوبت به کشور مراجعه کند.

به گفته کریمی، مشمولانی که غیبت کرده یا افرادی که با سپردن تعهد به منظور تحصیل به خارج از کشور رفته و دیگر بازنگشته اند نیز می توانند از این قانون استفاده کنند.

وی همچنین گفت: متقاضیان می توانند به کنسولگری ناجا در کشوری که اقامت دارند، مراجعه و مهری را که براساس بخشنامه به وزارت امور خارجه ارسال شده، در گذرنامه خود ثبت کنند تا بتوانند وارد کشور شوند.

کریمی با تاکید بر اینکه هموطنان خارج از کشور باید پس از ورود به ایران، در زمان مقرر از کشور خارج شوند، گفت: اگر کسی بخواهد، دائم وارد کشور شود باید برای تعیین تکلیف خدمت سربازی به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی همچنین گفت: اجرای این قانون، فرصتی است برای ایرانیان خارج از کشور تا به کشور بدون دغدغه تردد داشته باشند و از این طریق، الفتی بین آنها با خانواده و کشورشان، ایجاد شود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    13 42
    مشمولان داخل کشور هم برند جانفشانی لب مرز که امنیت مشمولانی که از خارج میان و غایبانی که پول داشتن خدمت رو خریدن، به وقت از بین نره. واقعا زنده باد عدالت
    • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
      24 4
      سئوالی که برای من مطرحه اینه که چطور شما 2 سال آشخوری خودتو ریاضت تلقی میکنی اما کار اون بنده خدایی که چند سال دوری از خانواده توی دیار غربت رو تحمل میکنه و با هزینه شخصی تحصیلات عالیه رو میگذرونه میکنه تا برگرده و در راه پیشرفت مملکتش قدم برداره بی ارزش میدونی؟؟.. در مورد بحث خرید هم اول بذار تصویب بشه 4 نفر بخرن بعد اینجوری حرص بخور.. سکته می کنی خدای ناکردههههه
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    9 28
    هتله دیگه طرف رفته درسش رو خونده 2 ماه هم بیاد ایران . تو ایران آدم کار غیر قانونی بکنه در آینده راه براش باز میشه
    • بی نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
      13 2
      کجای کارش غیرقانونی بوده اونوقت؟؟ طرف معافیت تحصیلی داشته یا اصلا هنوز 18 سالش تموم نشده رفته اونور با کلی مصیبت درسش رو خونده حالا باید بیاد به شماها حساب پس بده چون 2 سال آش خوری کردین تو پادگان؟؟ اصلا یکی از دلایلی که نخبه ها میزنن بیرون و برنمیگردن همین طرز فکر عقب افتاده بعضی از ماهاست.. تو رو خدا تمومش کنید این حسادت های بچه گانه رو
  • اشنا A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    14 29
    خدایی این چه قانونیه یعنی هرکی از کشور خارج شد بعد یه مدت میتونه سربازیش رو الکی بخره پس حق اون سربازایی که تو مرز دارن از این مملکت دفاع میکنن و بعضی از اونا شهید میشن رو کی میده هدف این طرح ایجاد الفت بین کشور و خانواده واقعا خنده داره هدف کسب درامده همین و بس
    • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
      5 4
      حق مسلمه مشمولین خارج از کشوره بقیشم حرف مفته
  • آرین A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    25 2
    همچین گفتین تسهیلات جدید گفتیم حالا ببینیم چی شده. خوب این خبر که مال یک سال پیشه.
  • فرزانه DE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 2
    اين جمله را درست فهميدم.كساني كه از سال ٨٢از كشور خارج شدن مي توانند خدمت خود را بخرن؟اگه درست باشه چقدر بايد پرداخت كرد؟ پسر م سال ٨٧ از كشور خارج شده شامل مي شه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    3 7
    کسی نگفته بره خارج درس بخونه . میتونه همینجا درس بخونه . بعدش هم سربازی یعنی خدمت به مملکت