رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) پیامی را به روسای مجالس کشورهای جهان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

«بسم الله‌الرحمن‌الرحیم»

لقد جاءکم رسول من أَنفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمؤمنین رؤوف رحیم (التوبه 128)

السلام علیکم و رحمه و برکاته

با کمال خرسندی سالگرد فرخنده و پربرکت پیامبر رحمت، عزت و کرامت، خاتم الانبیاء حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله را به جنابعالی و همکاران محترمتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

محمد صلی‌الله علیه و آله مظهر عدالت، امانت، اخلاق و لطف الهی؛ نجات دهنده انسان از ضلالت و گمراهی و پیام‌آور صلح، دوستی و برادری می‌باشد. وجودش سراسر رحمت و برکت برای همه مردمان و محل تلاقی همه مسلمانان با مذاهب، اقوام و نژادهای گوناگون می‌باشد.

برادر گرامی؛

امروز پاسخ به ندای پیامبر رحمت مبنی بر تحکیم و تقویت برادری، همدلی و صمیمیت میان امت اسلامی مهمترین مسئولیت نخبگان و رهبران جهان اسلام می‌باشد. ندای ملکوتی « و أَطیعُوا اللَّهَ و رسولَه و لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا و تَذْهب ریحکم » (انفال 45) و یا «واعتصموا بحبل‌الله جمیعاً و لا تفرقوا» (آل عمران 103) که رد هرگونه اختلاف و تفرقه میان امت محمد صلی الله علیه و آله و دستور به تحکیم صمیمیت، همدلی و برادری است، جان‌ها و دل‌های مشتاق هر مسلمانی را می‌نوازد. امروز بزرگترین منکر در میان امت اسلامی ایجاد اختلاف و درگیری میان برادران دینی است و ضروری‌ترین معروف دعوت به وحدت، انسجام و یکپارچگی در مقابل ظلم، استکبار و صهیونیسم می‌باشد.

برادر گرامی؛

بار دیگر ضمن تبریک این مناسبت فرخنده به جنابعالی، از خداوند منان عزت، سربلندی و رستگاری امت اسلامی را مسئلت دارم.»

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393287

برچسب‌ها