کشتی ها و هواپیماهای جستجوگر، در طول روز جمعه چند جسد دیگر از مسافران پرواز شماره ۸۵۰۱ شرکت هوایی ایرآسیا را، از آب های دریای جاوه بیرون کشیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،تا کنون در مجموع ۳۰ جسد از ۱۶۲ سرنشین این هواپیما یافت شده است.

علاوه بر اجساد، قطعات دیگری از هواپیما نیز از آب گرفته شده اما جعبه سیاه هنوز به دست نیامده است. اجساد یافت شده برای شناسایی با هواپیما به مبدا حرکت یعنی سورابایا در اندونزی حمل می شوند.

رئیس مرکز ملی جستجو و امداد اندونزی گفت دو جسد به دست آمده به صندلی هایشان بسته شده بودند و شاید این فرضیه را تقویت کنند که هواپیما بلافاصله پس از اوج گرفتن سقوط کرده است.

امواج سه تا چهار متری دریا در روز جمعه مانع آن شد که اجساد یا قطعات بیشتری از لاشه هواپیما بیرون آورده شود، اما جستجوها در طول شب نیز ادامه خواهد یافت.

چند ثانیه پیش از ناپدید شدن هواپیمای "ای ۳۲۰" از صفحه رادار در روز یکشنبه ۲۸ دسامبر، خلبان از مرکز کنترل اجازه می خواهد که به خاطر شرایط بد جوی به جای ارتفاع ۳۲ هزار پایی در ارتفاع ۳۸ هزار پایی پرواز کند.

منبع: یورونیوز

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 4
    اگه راجع به چيزي فكر نكني خودش خودبخود مي آد نميدونم چرا؟؟؟
  • حسین IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    88 2
    شاید بخاطر تکانهای شدید هواپیما کمربند را بسته اند.
    • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
      1 5
      بعد هی مهمانداران اصرار می کنند کمربند ببندیم خب بیا اگر اینا نبسته بودند راحت می پریدند توی آب
    • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
      4 0
      آفرین
  • امیر GB ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    11 0
    خدایا همه ما را عاقبت به خیر کن و رفتگان ما را بیامرز ....الهی آمین ............
  • بی نام EU ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    8 0
    این چه استدلال مسخره ایه که چون کمربندشون بسته بوده پس سقوط موقع اوج گیری اتفاق افته؟یه جت مسافری به بزرگی و عظمت ایرباس 320 که اوچ گیریش تموم شده حداقل بین 32 تا 36 هزار پا ارتفاع گرفته و وقتی سقوط از این ارتفاع شروع میشه دست کم بین 2 تا 5 دقیقه طول میکشه تا این مقدار ارتفاع رو از دست بده و به زمین یا اب برخورد کنه....خوب تو این مدت زمان توقع دارید مسافرهای بخت برگشته که شاهد سقوط هواپیما هستند بندری برقصند؟مسلما هر ادم ابلهی هم که باشه تو اون شرایط در اوج ناامیدی تنها کاری که از دستش بر میاد بستن کمربند ایمنیه تا شاید شاید بتونه منجیش بشه و از تکانهای شدید محافظتش کنه
  • ویشه.. IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    بزودی اعلام می شود.. اینجوری نیست
  • reza IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    شایدم اشتن سقوطمیکردن گفتن ببندید
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 0
    هوا بسیار بد بوده و خلبان هم شروع کرده به اوج گرفتن و مجموع این شرایط در یک هوای بسیار بد منتهی به سقوط شده اینکه خلبان اعلام کرده هوا بسیار نامساعده دلیل کافیه برای اینکه شرایط جوی باعث سقوط شده اما خب به هر حال بیکار هم در ایران زیاد داریم و این جماعت باید یه طوری خودشان را با توهم و تخیل سرگرم کنند.جعبه سیاه هم پیدا بشود و همه چیز را توجیه کند متاسفانه ما باز یک عده داریم که هم بیکارند و هم فیلم تخیلی دیده اند این با تئوری توطئه سای ذهن ایرانی ترکیب که بشود معجون عجیبی میسازد.
  • ه A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    4 0
    مگه شما سوار هواپیما کمربندتون رو باز میکنید که بسته بودنش جای تعجب داره براتون ؟؟
  • ایران دخت IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    5 0
    خیلی از مسافران از جمله خود من به محض سوار شدن کمربند را بسته و گاهی تا پایان سفر نیز باز نمی کنند.
  • آر A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    3 0
    من خودم در طول مسیر کمربندم بسته میمونه معمولا...
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 0
    خلبانش روسی نبود؟
  • بی نام DK ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 0
    من خودم هر موقع سوار هواپیما میشم از اغاز تا پایان کمربندم بستست.
  • کسری A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    ...شایدم بعد از تیک آف خوابشون برده، یا اصلا عادت به باز کردن کمربند بسته حین پرواز نداشتند
  • قسمت ١ AE ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    9 0
    مشکل اساسی که خلبانها درزمان مواجهه با طوفان وابرهای کومولوس روبرومیشوند,اینه که بخاطربرخوردبادهای شدیدبه نازل دریافت کننده هواکه عقربه سرعت هواپیما روبالاو پایین میبره,خلبان ناگهان میبینه که سرعت بالارفت که دراصل سرعت سایه هواپیما یا گروند سپید نیست,واین سرعتیست غیرحقیقی,که خلبانها بدون اینکه توجه کنند به سرعتی که از روی جی پی اس خوانده میشه,سرعت هواپیما روکم میکنند که لرزش واسترس بدنه هواپیما روکم کنندوبه سرعت مانیوورینگ سپید برسند که در این شرایط تصمیم اشتباهیست,که خلبان یا کمک خلبان هواپیماروازخلبان اتوماتیک بیرون میارن وازطریق تراتل یاگازدستی ناگهان سرعت هواپیماروکم میکنند,ازبد شانسی اگرمواجه بشند با یک باد شدیدازبالابه پایین هواپیما به دلیل سرعت کم درشرایط استال,وبعدسپین قرار میگیره
  • قسمت ٢ AE ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    9 0
    در این شرایط تصمیم اشتباهیست,که خلبان یا کمک خلبان هواپیماروازخلبان اتوماتیک بیرون میارن وازطریق تراتل یاگازدستی ناگهان سرعت هواپیماروکم میکنند,ازبد شانسی اگرمواجه بشند با یک باد شدیدازبالابه پایین هواپیما به دلیل سرعت کم درشرایط استال,وبعد با چرخش مدور بصورت سپین از کنترل خارج میشه که واقعا برای هواپیمای مسافربری شرایط وحشتناکیست,مثل هواپیمای ایرفرانس که در اقیانوس سقوط کرد سرعت سنجش خراب بود که شرایط بالا دست داد,سناریو وحشتناکتر اینه که درطوفان بدنه هواپیما شکسته ویاانفجاری پیش بیاد مثل هواپیمای ایران ایرتورس حمل جدوکاران که فیلم سقوطش هم در یوتوب موجود هست
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    احتمالا اینم تقصیر آمریکا و اسرییل هستش :