عید دیدنی بشار اسد با نظامیان در خط مقدم جبهه

بشار اسد، رییس جمهور سوریه در شب سال نو میلادی به دیدن سربازان و نظامیان خط مقدم جبهه‌های جنگ رفت و با آنها شام خورد.

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بشار اسد، رییس جمهور سوریه در شب سال نو میلادی به دیدن سربازان و نظامیان ارتش سوریه در خط مقدم جبهه‌های جنگ رفت و با آنها شام خورد.

در همین حال شبکۀ خبری اسکای نیوز در این باره نوشت: بازدید بشار اسد از جبهه های جنگ با مخالفان مسلح حاوی پیامهای متعددی برای طرفهای مختلف بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کلودین شدید گزارشگر اسکای نیوز در این باره می گوید: پیام بازدید بشار اسد برای داخل این بود که امید زیادی برای پیروزی علیه تروریسم وجود دارد. این امر از ابراز تردیدهایی که فعالان مخالف در خصوص این بازدید و محل آن و سوالاتی که درباره آن مطرح می کنند نمی کاهد. به گفته مخالفان محلی که بشار اسد از آن بازدید کرده است محله ای است که فقط 600 متر با خط مقدم جنگ با مخالفان مسلح فاصله دارد. بازدید از این محل و محله موازی با آن فاصله زمانی قابل توجهی وجود دارد و حاوی پیامهایی برای طرف های مختلف است.

این شبکه افزود: دولت سوریه طی ماههای گذشته هیچ فرصتی را برای تاکید بر کنترل خود بر محله الجوبر و دور کردن خطر از دمشق از دست نداده است. درحالی که مخالفان همواره این موضوع را تکذیب کرده اند ، بازدید بشار اسد از این منطقه در واقع پاسخی به مخالفان تلقی می شود. این بازدید همچنین با هدف تقویت روحیه نظامیانی صورت گرفته است که درگیر جنگی با سرنوشتی مبهم هستند. جنگ با دشمنانی متعدد که چهارسال ادامه داشته است.

اسکای نیوز افزود: بازدید بشار اسد از این منطقه جنگی پیامهایی بین المللی و منطقه ای نیز داشت. به گفته یک کارشناس امور ارتباطات بشار اسد خود را به عنوان رئیس جمهوری معرفی کرد که از سربازانش در جبهه ها دیدن می کند و این درحالیست که مابقی رؤسای جمهور کشورهای جهان در حال جشن گرفتن سال نو میلادی هستند. بشار اسد همچنین با این اقدام ، خود را در صدر اخبار جهان قرار داد درحالی که درحال به چالش طلبی و وعده دادن است و سخنانش حاکی از اطمینان دادن به این نکته است که راه حل بحران سوریه به دست اوست.

این درحالیست که چشمان او به سمت مسکو است. مکانی که قرار است اواخر ماه جاری میلادی نخستین نشست مشورتی دولت سوریه و هیئت نمایندگان مخالفان برگزار شود تا روندی سیاسی برای حل بحران سوریه پی ریزی شود. بشار اسد در این بازدید تاکید کرد که جنگ فعلی جنگ کشور سوریه علیه تروریسم است و نه جنگی داخلی.
جنگ علیه تروریسم همان جنگی است که ائتلافی بین المللی برای مقابله با آن به وجود آمده است. این ائتلاف بدون آن که درگیر جنگ داخلی سوریه شود با تروریسم در این کشور وارد جنگ شده است و نوعی اتحاد اعلام نشده میان بشار اسد و ائتلاف به وجود آمده است.
این شبکه افزود: طی بیش از چهارسال جنگ در سوریه این سومین بازدید مهم بشار اسد از جبهه های جنگ است. اسد در مارس 2012 نیز از باب عمرو و در آگوست 2013 از داریا در جنوب غربی ریف دمشق بازدید کرد و وعده دستیابی پیروزی کامل داد. وجه مشترک همه این بازدیدها بازپس گیری این محله ها توسط ارتش سوریه است. این درحالیست که جنگ در این کشور همچنان ادامه دارد و تکلیف هیچ یک از طرفین به صورت قطعی مشخص نیست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    احسنت
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    29 13
    مرگ بر داعشیان که هنوز در منفی دادن به کامنتها عجول هستند.