ایرنا به نقل از وزیر دادگستری نوشت: روحانیون صاحب منصب نباید به فعالیت های فرهنگی در جامعه بی توجه بوده و غرق در اشتغالات خود شوند؛ چرا که وظیفه ما تبلیغ و ترویج دین در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، روز پنجشنبه در اولین اجلاس مسوولان روحانیون نهادها با موضوع 'تعامل مطلوب حوزه و روحانیون شاغل' که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، برگزاری این اجلاس را اقدامی بجا و شایسته دانست و افزود: نظام ما متکی بر حوزه، مرجعیت و روحانیت است که باید بر اساس آن کارها را به پیش برد.

او با بیان این که امروز تمام توجهات چه در داخل و چه در بیرون از مرزها متوجه این کانون است، گفت: در ساز و کار مدیریتی کشور، روحانیت نقش تعیین کننده ای داشته و تا به امروز چهار رییس جمهور روحانی داشته ایم.

وزیر دادگستری گفت: مسوولان روحانی کشور، همه چیز خود را از حوزه و دستگاه روحانیت گرفته اند؛ ولی بهای آن را نپرداخته اند که شرح و بیان تفصیلی بسیاری دارد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه اهداف طلبگی نباید تحت تاثیر اشتغالات قرار گیرد، گفت: امروز موضوع تربیت عمومی نباید در این رفت و آمدها، عناوین و مسوولیت ها گم شود.

او گفت: رسالت فرهنگی بر دوش ما بوده و حوزه و حوزویان نباید گرفتار نظام بروکراسی شوند.

پورمحمدی در پایان گفت: امروز طرحی در دولت در حال رایزنی است که اگر به نتیجه برسد، بسیار مفید بوده و پس از جمع بندی نهایی در سفر رییس جمهوری به قم تقدیم مراجع و حوزه خواهد شد.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =