واحدمرکزی خبر نوشت:

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود از مردم این کشور به علت تحمل مشکلات اقتصادی تشکر کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، ولادیمر پوتین در سخنرانی خود به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی از مردم این کشور به علت وفاداری و شهامت آنها تقدیر کرد. روسیه در شرایطی سال 2014 میلادی را پشت سر می گذارد که با مشکلات جدی مانند تحریم های غرب، کاهش بهای نفت و کاهش ارزش روبل روبرو است.
پیتر شارپ، خبرنگار شبکه گزارش داد امسال نیز مراسم آتش بازی سال نو در میدان سرخ مسکو برگزار شد. با وجود این، مردم روسیه امسال با آینده ای مبهم روبرو هستند. پوتین در نطق سال نو خود برای مردم روسیه به مردم این کشور دلگرمی داد. پوتین گفت: «دوستان عزیز، اکنون که به یک جمع بندی در پایان سال می رسیم، می خواهم صمیمانه از شما به علت وحدت و همبستگی که نشان دادید، تشکر کنم. از شما به علت احساسات حقیقت جویی، غرور و عدالت و مسئولیت پذیری در قبال سرنوشت کشورتان و آمادگی تزلزل ناپذیر شما برای دفاع از منافع روسیه قدردانی می کنم. از اینکه نه تنها در پیروزی ها، بلکه در زمان آزمون ها برای اجرای دلیرانه ترین و گسترده ترین نقشه های ما در کنار ما بودید، تشکر می کنم».
سال 2014 میلادی برای روسیه فراز و نشیب هایی به همراه داشت: این کشور افتخار میزبانی پرهزینه ترین بازی های المپیک را در طول تاریخ بر عهده داشت. برگزاری این مسابقات با هزینه پنجاه میلیارد دلار، منتقدان را حیرت زده کرد. بعداً نیز شبه جزیره کریمه به خاک روسیه اضافه شد و پوتین توانست غرب و ناتو را دور بزند.
با وجود این، جنگ های داخلی بین نظامیان دولتی اوکراین و جدایی طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور بدون توقف ادامه داشت و غرب نیز تحریم های بیشتری را بر ضد روسیه اعمال کرد. واحد پول روسیه سقوط کرد و روبل بیش از پنجاه درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد. بهای نفت نیز دچار سیر نزولی شد و بیش از صد و سی میلیارد دلار از سرمایه های ارزی روسیه از این کشور خارج شد تا به کشورهای غربی منتقل شود.
با وجود این، مردم روسیه که امروز برای تعطیلات چهارده روزه سال نو میلادی آماده می شوند، انعطاف زیادی از خود نشان داده اند. کرملین به آنها گفته است که روسیه اکنون از جانب ناتو، آمریکا و غرب تهدید می شود. بازتاب این ذهنیت را می توان در خوش بینی مردم روسیه به سال نو میلادی دید. یک شهروند زن روس می گوید: «بهترین ها را در سال نو میلادی پیش بینی می کنم؛ همه چیز روبراه خواهد شد و ما نیز سالم و خوشحال خواهیم بود».
پیتر شارپ، خبرنگار الجزیره گفت به رغم همه این دلگرمی ها، مردم روسیه گرچه بر زبان نمی آورند اما می دانند اوضاع بدتر خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =