رسول منتجب نیا در روزنامه اعتماد نوشت:

من معتقدم كه درون جناح اصولگرا يك جريان سنتي ريشه‌دار با محوريت جامعه روحانيت مبارز وجود دارد كه از ابتداي انقلاب فعاليت سياسي مي‌كردند و گاهي هم جامعه مدرسين با آنها همكاري مي‌كرد اما محوريت اصلي با جامعه روحانيت مبارز است.

اين جريان از ابتداي پيروزي انقلاب فعال بود و با جريان خط امام و اصلاح‌طلب رقابت نسبتا سالمي در انتخابات‌هاي گوناگون انجام مي‌داد. اكنون هم در ميان اقشار جامعه ما درصدي از آرا به سمت جريان سنتي اصولگرايي متمايل است. به عقيده من جريان راست سنتي نبايد هويت و ريشه‌هاي خود را بسوزاند و دست استمداد به سمت جريان‌هاي نوظهور و از راه رسيده دراز كند.

جريان پايداري و جريان‌هاي مشابه آن، جريان‌هاي بي‌ريشه‌يي هستند و در قبل و بعد از انقلاب سابقه‌يي از خود باقي نگذاشته‌اند و تازه وارد صحنه سياست شدند. دري به تخته خورده است و توانسته‌اند دو دوره رياست‌جمهوري و شوراي شهرداري را در اختيار بگيرند اما جريان سنتي اصولگرايي جريان ريشه‌دار و تاريخي است و بايد به پشتوانه و بدنه اجتماعي خود توجه داشته باشد. بخشي از آرا هميشه اختصاص به اين جريان اصولگرايي داشته است و لذا متوسل شدن آنها به جبهه پايداري يا نزديك شدن و ميدان دادن به جبهه پايداري براي اصولگرايي نوعي سرشكستگي و تحقير است.

نبايد سران اين جريان به اين حقارت تن بدهند. البته اگر جبهه پايداري زير چتر جامعه روحانيت و جريان اصولگراي سنتي برود، مي‌تواند مفيد باشد چون دراصل گفتمان اصولگرايي مشتركند و چه بسا آنان جلوي تندروي‌هاي پايداري را هم بگيرند و آنها را كنترل كنند. اما رفتن اصولگراي سنتي به ذيل جبهه پايداري به عقيده من براي يك جريان ريشه‌دار تاريخي يك سرشكستگي است.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    11 2
    آفرین تندروی پدیده مذموم و محکومی است
  • یا مهدیعج A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    4 16
    دایه مهربان تر از مادر . راستی از مجمع روحانیون چه خبر؟ از ابطحی ها در ماجرای فتنه 88 چه خبر؟ از خاتمی دشمن شادکن عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون؟1 از مرد خاکستری جبهه به اصطلاع اصلاحات ..... چه خبر؟ و ...
  • ابو عوام US ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    5 2
    به مقاله نویس کیهان بایدگفت شما درست می گویید انقلاب همیشه از ناحیه افرادی مورد تهدیدوحمله است باید راه حل نشان بدهی راهنمایی کیهانی ها گره گشاه نیست در نهایت به شکست خواهد انجامید چون خودکیهانی ها مانند کیانی ها مایل به جامع دو قطبی هستند در نهایت با این روند قطب کیهانی ایست که افول می کندمگر اینکه عقلای قوم وقم فکری بکنندتا این قوم بی خرد باخرد شود
  • بی نام RO ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    8 15
    به جنابعالی ربطی نداره شما اگر میتونید بین اصلاح طلبان و مخالفین جمهوری اسلامی که یکی شدید خط کشی کنید
  • majid A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    6 15
    شما به كروبي فكر كني بهتره
  • علی A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    5 2
    یعنی اصولگرا ها اینقدر بدبخت شدند که دست راست کروبی برای آنها اشتراتژی تبیین می کنه