معاون اول رئیس‌جمهور: با وجود همه دشمنی‌ها، ایران کانون امنیت و ثبات منطقه است

ایرنا نوشت:

معاون اول رییس جمهوری گفت: با وجود همه کارشکنی ها، فشارها و دشمنی های جبهه استکبار، ایران هم اکنون کانون امنیت و ثبات منطقه است.

اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در بیست و سومین اجلاس سراسری نماز و تعالی فرهنگی که در سرسرای امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد با اشاره به بروز ناامنی ها در کشورهای سوریه و عراق که ناشی از دخالت کشورهای خارجی و اقدامات تروریستی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در فضایی کاملا امن و با اقتدار مشغول سازندگی و کارهای عمرانی در سراسر کشور است.

وی با اشاره به توطئه کاهش قیمت نفت از 106 دلار به حدود 55 دلار و آثار منفی آن بر کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تا چند سال پیش روزانه دو میلیون و 400 هزار بشکه نفت صادر می کرد ولی بر اثر تحریم های ظالمانه ، محدودیت و ایجاد موانع در فروش نفت ، این میزان هم اکنون به یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

جهانگیری افزود: با این وجود دولت در این مقطع کوتاه کارهای بزرگی انجام داده است که این خود باعث رونق کسب و کار و مهار نسبی تورم در کشور شده است.

وی گفت: دشمنان هر روز ما را به چالش می کشند ولی قادر هستیم با تدبیر و درایت و البته همراهی مردم با دولت از این چالش ها به سلامت گذر کنیم.

معاون اول رییس جمهوری افزود: دولت با ایجاد فضای جدید و شفافیت در روابط بین المللی و با رعایت خطوط قرمز این موفقیت ها را به دست آورده است.

جهانگیری با بیان اینکه مردم به آینده کشور و عبور از چالش ها و مشکلات کشور امیدوار هستند افزود: همه باید بکوشیم تا به سلامت از مشکلات عبور کنیم.

اجلاس سراسری نماز و تعالی فرهنگی روز چهارشنبه با پیام رهبر معظم انقلاب در اهواز آغاز به کار کرد.

این اجلاس فردا (پنجشنبه) نیز به کار خود ادامه می دهد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =