بازتاب مانور بزرگ ارتش در رسانه‌های جهان: ایران تسلیحات جدیدش را آزمایش می‌کند

تسنیم نوشت:

رسانه‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای به پوشش خبری رزمایش بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام محمد رسول‌الله(ص) پرداختند.

همزمان با برگزاری رزمایش بزرگ و مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام "محمد رسول‌الله(ص)" و با رمز "یارسول‌الله" از صبح روز چهارشنبه (4 دی) با حضور یگان‌هایی از نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی در منطقه عمومی جنوب و جنوب شرق کشور، رسانه‌های خارجی نیز به پوشش خبری آن پرداختند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس نوشت: "ارتش ملی ایران یک رزمایش بزرگ نظامی نزدیک تنگه استراتژیک هرمز در مدخل خلیج فارس آغاز کرده است... . هفته گذشته ایران اعلام کرد که یگان‌هایی از سپاه پاسداران قدرتمند ایران نیز در این رزمایش شرکت کرده تسلیحات جدیدی در آن امتحان خواهد شد".

شبکه خبری فاکس‌نیوز نیز اعلام کرد: "ارتش ایران یک رزمایش بزرگ نظامی را نزدیک تنگه هرمز آغاز کرده است... این رزمایش به‌مدت یک هفته در 527 هزار کیلومتر‌مربع در بخش‌های شمالی اقیانوس هند، دریای عمان و نیز بخش‌های شرقی گذرگاهی که یک‌پنجم نفت جهان را تأمین می‌کند برگزار خواهد شد".

خبرگزاری روسی ایتارتاس نیز در خبری با تیتر "ایران تسلیحات جدیدی آزمایش می‌کند" نوشت: "نیروهای نظامی ایران رزمایش محمد رسول‌الله[ص] را با حضور همه نیروهای رزمی آغاز کرده است."

روزنامه جروزالم پست اسرائیل با بیان "ایران در رزمایش شش‌روزه و گسترده قدرت نظامی خود را به رخ می‌کشد" نوشت: "فرمانده ارتش ایران اعلام کرد که ایران می‌خواهد از طریق این رزمایش پیام صلح و دوستی به همسایه‌های خود بفرستد".

روزنامه یدیعوت‌آحارانوت دیگر روزنامه اسرائیلی بود که ضمن پوشش خبری این رزمایش نوشت: "ایران تمرین نظامی گسترده‌ای را آغاز کرده است".

روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت: "در این رزمایش گسترده نیروهای زمینی، دریایی، هوایی به‌مدت یک هفته و نزدیک تنگه هرمز حضور خواهند داشت".

شبکه خبری العربیه نیز در پوشش خبری رزمایش محمد رسول‌الله(ص) به اظهارات امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که گفته بود این رزمایش برای انتقال تجربیات به نسل‌های جوان‌تر انجام می‌گیرد.

خبرگزاری جهان ترکیه نوشت: "ارتش ایران یک رزمایش بزرگ نظامی را از صبح 25 دسامبر نزدیک تنگه هرمز که یک‌پنجم از نفت جهان از آن عبور می‌کند آغاز کرده است".

روزنامه القدس العربی در این باره با اشاره به گستردگی رزمایش ایران نوشت: ارتش و سپاه ایران رزمایش محمد رسول الله را در تنگه هرمز به اجرا در می آورند.

به نوشته این روزنامه، این رزمایش در حالی در تنگه هرمز به اجرا در می آید که این تنگه یکی از مهم ترین گذرگاههای راهبردی جهان است که نقل و انتقال نفت در آن صورت می گیرد. نکته دیگر اینکه پهنه جغرافیایی برگزاری این رزمایش استان سیستان و بلوچستان در مرز ایران با پاکستان را نیز شامل می شود.

پایگاه خبری المسله این خبر را با این تیتر بازتاب داد: « هواپیماهای ایران در رزمایش از هرمز تا خلیج عدن» شرکت می کنند.

روزنامه الحیات نوشت: رزمایش از هرمز تا خلیج عدن، رزمایش منحصر به فردی است که تمام یگان های هوایی، دریای و زمینی ارتش ایران به اضافه نیروهای سپاه پاسداران در جنوب و شرق کشور در آن شرکت دارند و این رزمایش در مساحتی از حد فاصل شرق تنگه هرمز تا دریای عمان و بخشی از اقیانوس هند تا جنوب خلیج عدن برگزار می شود.

این نخستین بار است که ایران چنین رزمایش دریایی را تا مسافتی دور دست از سواحل خود برگزار می کند.

پایگاه خبری العهد در مطبی با عنوان «آغاز مرحله دوم رزمایش بزرگ محمد رسول الله ارتش ایران» نوشت: مرحله نخست این رزمایش با شعار اقتدار و صلح پایدار در پرتو وحدت اسلامی و منطقه با مشارکت نیروهای زمینی، دریایی و هوایی برگزار شد.

«ایران با رزمایشی بزرگ، توانمندی خود را به نمایش می گذارد» تیتر روزنامه السفیر در پوشش رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران است. به نوشته این روزنامه رزمایش ارتش در جنوب شرق ایران و در دریای عمان و تنگه هرمز تا خلیج عدن برگزار می شود و 13 هزار سرباز درآن مشارکت دارند.

المنار نیز گزارش داد: ارتش ایران رزمایش خود در جنوب شرق کشور را ادامه می دهد . این رزمایش با مشارکت نیروی زمینی و پشتیبانی نیروی هوایی برگزار شده و آموزش جنگ الکترونیکی را نیز شامل می شود.

پانوراما الشرق الاوسط در این باره گزارش داد : ایران بزرگترین پهباد خود را در رزمایش ارتش به پرواز در می آورد. پهباد شاهین بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین نیروی زمینی ارتش ایران است که در نخستین روز از بزرگترین رزمایش ارتش به پرواز در آمد.

شبکه اسکای نیوز نیز این رزمایش را با عنوان آموزش های نظامی فراگیر ارتش ایران پوشش داد.

المیادین نیز در مطلبی با عنوان «ایران بزرگترین رزمایش تاریخ خود را برگزار می‌کند»، نوشت: این رزمایش بزرگترین رزمایش در ایران به شمار می آید و فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی این کشور اعلام کردند که در جریان این رزمایش جدیدترین تکنولوژی و سلاح ها آزمایش می شوند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    26 1
    خدا پشت وپناهتون.....