ایسنا نوشت:

الازهر و وزیر خارجه مصر با ایجاد طرحی فوری توافق کردند که شیخ الازهر سفرهای دوره‌ای خارجی را به آسیا، آفریقا و اروپا جهت شناساندن اصول و ارزش‌های دین اسلام، مقابله با افکار تکفیری و تصحیح مفاهیم اشتباهی که از اسلام ارائه شده، انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که سامح شکری، وزیر خارجه این کشور با احمد الطیب، شیخ الازهر دیدار و با وی در خصوص نقش مهم و کارآمد الازهر به عنوان یکی از بزرگترین موسسه‌های اسلامی در جهان در نشر مفاهیم دین اسلام و ارزش‌های آن و نقش علما و سفرای الازهر در تمامی کشورهای جهان در شناساندن اسلام و تصحیح چهره اشتباهی که از اسلام ارائه شده، بحث و گفت‌وگو کردند.

شیخ الازهر نیز در این دیدار بر اهمیت همکاری با وزارت خارجه از طریق فرستادن مبلغان به خارج یا از طریق ترغیب دانشجویان برای درس خواندن در الازهر تاکید کرد و حمایت وزارت خارجه از الازهر و کمک به مبلغان و فرستادگان برای انجام وظایف خود را ستود.

دو طرف در این دیدار بر ایجاد طرحی فوری تاکید کردند که براساس آن شیخ الازهر سفرهای دوره‌ای خارجی را به آسیا، آفریقا و اروپا خواهد داشت تا در این سفرها تعریف درستی از اصول و ارزش‌های اسلامی، مقابله با افکار تکفیری و تصحیح مفاهیم اشتباهی که چهره اسلام را خدشه‌دار می‌کند، ارائه دهد.

الطیب و شکری همچنین درخصوص همکاری میان وزارت خارجه و الازهر برای نشر ارزش‌های اسلام در جهان تاکید و اعلام کردند که این همکاری از طریق اعزام فرستادگان به کشورهای مختلف جهان و استقبال از ده‌ها هزار دانشجوی مسلمان که هر سال از کشورهای مختلف به الازهر می‌روند، صورت می‌گیرد.

دو طرف همچنین درخصوص راه‌های مقابله با پدیده اسلام‌هراسی که نتیجه ارائه مفاهیم اشتباه از اسلام و اقدامات تندروها است، تاکید کردند.

از سوی دیگر هشام برکات، دادستان کل مصر پرونده 21 تن را که به هدف قرار دادن نیروهای پلیس، حمله به تاسیسات دولتی، حمله به دیپلمات‌های خارجی و پیوستن به گروه‌های تروریستی در شمال سیناء و همچنین در لیبی و سوریه متهم هستند، به دادگاه کیفری الجیزه ارجاع داد.

نیروهای امنیتی مصر همچنین 12 تن از رهبران اخوان المسلمین را در زمان نشست آنها در اسکندریه بازداشت کردند.

به گفته نیروهای امنیتی مصر این رهبران در حال برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات تروریستی در سالروز انقلاب 25 ژانویه بودند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =