۰ نفر
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶

ایسنا نوشت:

 گروه تروریستی داعش، آزادی همسر سابق ابوبکر البغدادی و همسر یکی دیگر از رهبران این گروه را شرط خود برای آزادی و عدم اعدام نظامیان لبنانی اعلام کرد که اخیرا توسط این گروه گروگان گرفته شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شیخ وسام المصری که هفته‌هاست به عنوان میانجی برای آزادی سربازان گروگان گرفته شده نزد داعش و جبهه النصره فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد با مسوول پرونده اسیران لبنانی در داعش دیدار کرده است.

المصری در کنفرانسی مطبوعاتی در بیروت تاکید کرد: داعش متعهد شده تا زمانی که مذاکرات میان این گروه با طرف‌های لبنانی پیرامون آزادی افراد گروگان گرفته شده ادامه دارد، به سربازان لبنانی آسیب نمی‌رساند و آنها را اعدام نمی‌کند.

وی افزود: داعش شرط کرده در صورتی که مقامات لبنان سجی الدلیمی، همسر سابق ابوبکر البغدادی، رهبر داعش و علاء العقیلی، همسر ابو انس چچنی، یکی از رهبران سابق داعش را آزاد کنند، سربازان لبنانی را اعدام نمی‌کند.

پیشتر مقامات لبنانی در شمال این کشور، سجی الدلیمی و سه فرزند وی را بازداشت کردند.

المصری تصریح کرد: داعشی‌ها شروط دیگری را مطرح کرده‌اند و خواهان عبور و مرور از ایست‌های بازرسی ارتش لبنان در منطقه عرسال هستند و اینکه به آنها اجازه داده شود تا منطقه حائل خالی از سلاح در داخل اراضی لبنان که هم‌ مرز با سوریه است، ایجاد کنند.

داعشی‌ها همچنین خواهان فراهم شدن تجهیزات پزشکی لازم و انبار دارو برای معالجه بیماران و افراد زخمی شده خود هستند و خواسته‌اند تا به علت وجود جنگ در سوریه تمام زنان مسلمان بازداشت شده در لبنان آزاد شوند.

داعش و جبهه النصرة پیشتر 25 سرباز لبنانی را از منطقه جرود در شهر القلمون سوریه ربودند.

منطقه عرسال از اوت گذشته همواره شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش لبنان و افراد مسلحی است که از سوریه به این منطقه آمده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =