نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ۹ دی «محاکمه خیابانی» سران فتنه توسط مردم بود گفت: ۹ دی نشان داد که در نظام اسلامی آرای مردم «حق‌الناس» است و نظام اجازه نمی‌دهد کسانی آن را ضایع کنند.

سعید جلیلی بعدازظهر امروز در «همایش بزرگ مردمی یوم‌الله 9 دی» در شیراز با بیان اینکه "حرکت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) در راستای حرکت انبیاء الهی و پاسخی به دعوت خداوند و پیامبران بود" اظهار داشت: حرکت همه پیامبران الهی با توطئه‌های شیاطین مواجه شده است؛ انقلاب اسلامی نیز یک حیات جدید و ارزشمند به کشور و ملت ما داد.

وی افزود: همان‌طور که انتظار می‌رفت شیاطین برای متوقف‌کردن حرکت الهی ملت ایران به میدان آمدند و در شروع انقلاب نخستین گزینه خود که جنگ و حمله نظامی بود را اجرا کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از جنگ تحمیلی با عنوان "شجره طیبه" یاد کرد و ادامه داد: استکبار قصد داشت براساس منطق خودش با زور، فریاد حقیقت‌طلبی مردم ایران را خاموش کند، اما در پایان این ملت شریف ایران بود که پیروز شد.
جلیلی با بیان اینکه "ادعای غربی‌ها در مورد وجود گزینه نظامی روی میز امر تازه‌ای نیست و گزینه نظامی نخستین گزینه آن‌ها بود که نتیجه نداد" گفت: ملت ما توانست علی‌رغم قدرت استکبار اراده خود را در پیروزی در انقلاب و جنگ تحمیلی بر آن‌ها تحمیل کند.


دیگر اظهارات جلیلی به نقل از تسنیم به شرح زیر است:

*سلاح شیاطین در مقابل ملت‌ها همواره این بوده که با ترساندن آن‌ها را به عقب نشینی وادارند اما ملت ایران این سلاح آن‌ها را از کار بیندازد.
* همان‌هایی که جنگ را بر ما تحمیل کرده‌اند امروز تلاش می‌کنند با تحریم اقتصادی به ما فشار بیاورند و ما را تسلیم کنند و منطقشان تغییری نکرده بلکه تنها روششان تغییر کرده است.
*اگر امروز کمتر از گزینه نظامی صحبت می‌کنند به دلیل تودهنی است که از ملت ایران خورده‌اند. دشمنان بعد از شکست با اهرم زور، تزویر را هم به کار بردند و زور و تزویر را در کنار هم دنبال کردند. این درحالی است که امروز ملت ما نشان داده با داشتن اندیشه‌ای متعالی و بدون آمریکا و حتی در مقابله با آمریکا موفق شود، ایستادگی کند و پیشرفت کند.
*امروز الگویی که ایران معرفی کرد در حال تکثیر است و از موفقیت‌هایش در کشورهای دیگر الگو برداری می‌شود. شیوه دیگری که دشمن برای شکست حرکت تاریخی ملت ایران در پیش گرفت "ایجاد تردید از درون" در مورد نقاط قوت ملت ایران بود که فتنه 88 نیز از همین جنس بود. دشمنان دانستند که در مقابل شعار "دموکراسی غرب"، ایران الگویی از "مردم‌سالاری دینی" را مطرح کرده که می‌تواند مورد توجه مردم جهان قرار بگیرد.
* الگوی مردم‌سالاری دینی که به رخ مردم جهان کشیده می‌شود علاوه بر مشارکت و رقابت دارای ساختاری است که از آرای مردم محافظت می‌کند و به طور واقعی و نه ظاهری نظر مردم تعیین‌کننده است؛ ولایت فقیه هیچگاه اجازه نمی‌دهد «آرای مردم» در مقابل کانون‌های ثروت و قدرت وتو شود.
* در سال 88 دو روز قبل از انتخابات رئیس جمهور آمریکا به رهبری نامه می‌نویسد و اعتراف می‌کند که امروز قدرت ایران قابل انکار نیست و بسیاری از مسائل بدون حضور ایران قابل حل نیست. ظلم بزرگی به نظامی که در عرصه‌های مختلف به جهان الگو ارائه کرده است این بود که تهمت تقلب در انتخابات و شکنجه مردم را مطرح کردند.
* دشمن تلاش می‌کند ما را نسبت به افتخارات و فرصت‌ها دچار تردید کند و با ایجاد شبهه و همراه کردن عده‌ای از درون نظام با خود فضا را غبارآلود کرده تا دستاوردهای بزرگی که کسی نمی‌تواند انکار کند از درون به چالش کشیده شود و با این سیاست است که فتنه شکل می‌گیرد.
* زمانی که مردم بدانند حق و باطل چیست و اجازه ندهند غبار بر روی حقیقت بنشیند زمینه برای فتنه نیز از بین می‌رود.
* 9 دی محاکمه سران فتنه توسط مردم و در خیابان بود. 9 دی حرکتی واقعی و حقیقتی برخاسته از متن مردم بود. 9 دی نشان داد که در نظام اسلامی آرای مردم «حق‌الناس» است و نظام اجازه نمی‌دهد کسانی آن را ضایع کنند.
جلیلی گفت: در 9 دی مردم بصیرت خود را نشان دادند و اجازه ندادند برخی با ایجاد تردید در موفقیت‌های بزرگ نظام، مسیر شکوهمند انقلاب اسلامی را با مشکل مواجه کنند. از همین رو دشمنان امروز با ملتی روبه‌رو هستند که امثال شهید شهریاری را دارد و این شجره طیبه‌ای روز به روز رشد می‌کند و موفقیت‌های بزرگی را رقم می‌زند.
*دشمن باید بداند ملت ما در اینکه آمریکا شیطان بزرگ است و در راس مخالفان و دشمنان نظام است تردید ندارد.
: آمریکا نمی‌تواند در نگاه ملت ما تردید ایجاد کنند. آن‌ها باید بدانند ملت ما در دفاع از حقوق خود تردید ندارد و اجازه نخواهد داد که دیگران برایش تعیین تکلیف کنند.
* خود آن‌ها هم می‌دانند ابزاری مانند "تحریم" یا "فعال‌کردن گروه‌های تکفیری" دیگر جواب نمی‌دهد؛ مردم ایران مردمی نیستند که بتوان با این ابزار آن‌ها را از مسیری که در حال پیمودن هستند، بازگرداند.
* آخرین ترفند آن‌ها در مقابل حرکت انقلابی مردم ایران این است که اصل مبارزه را زیر سئوال ببرند و سعی کنند ملت را از مبارزه منصرف یا منحرف کنند. این‌جا است که بصیرت و هوشیاری مردم مانند فتنه 88 عمل می‌کند و این ترفند را هم از بین خواهد برد.
*تا مبارزه است، ملت ما هم در میدان می‌ماند و مبارزه می‌کند. میراث بزرگی که امام راحل و شهدای ما برای ما به یادگار گذاشتند روز به روز شکوفاتر می‌شود. ما به سوی تمدن بزرگ اسلامی در حال حرکت هستیم و پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی در انتظار مردم ایران است.
/212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    59 4
    از چی ما الگو برداری می کنند؟ اختلاس،تورم،بیکاری،آلودگی،....
  • بی نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    138 6
    اینا موقعی که حرف می زنند هم می شنوند چی می گن؟
    • بی نام US ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      36 5
      حرف های احمدی نژاد می زنه
    • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
      44 8
      نه، موقع حرف زدن سعي مي‌كنه تهديدها رو به فرصت تبديل كرده و ظرفيتها رو آزاد كنه. ضمنا بعنوان كسي كه مقبوليتش در انتخابات گذشته كاملا مشخص شد، مدام از قول ملت ايران حرف مي‌زنه
  • بی نام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    69 3
    خدایا این سال 88 از آقای جلیلی نگیر
  • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    36 2
    نکنه ظرفیت ها آزاد شدند ما خبر نداریم
  • ali A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    24 1
    آره...آره...مى دونم
  • بی نام A1 ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    31 0
    کدام موفقیت؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    47 2
    اقاي جليلي لطفا توضيح دهيد دقيقا از كدام مرحله پيشرفت ايران الگو برداري كنند؟وضعيت اقتصادي رابطه با كشورهاي دنياشرايط اجتماعي مردم؟ما در همه اين زمينه ها در رده پايين ترين كشورهاي دنيا هستيم.لطفا حرفي نزنيد كه باعث خنده مردم باشد.
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    37 1
    کودوماش؟؟؟؟