فارس نوشت:

شمارش معکوس اعلام نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۱۵ در حالی آغاز شده که از قدیم همواره شایعاتی درباره رأی‌گیر این رقابت‌ها وجود داشته است.

اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی روز گذشته برگه‌های آراء خود را دریافت کردند و تا 8 ژانویه فرصت دارند تا این برگه‌ها را برای آکادمی ارسال کنند تا یک هفته بعد فهرست نامزدهای این دوره از جوایز اعلام شد.

در چنین حال و هوایی بازار گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها داغ است، ولی جالبتر از آن 5 شایعه‌ای است که همواره درباره رأی‌دهندگان و پروسه رأی‌گیری وجود داشته است که در زیر می‌خوانیم:

_اعضای آکادمی عده‌ای انسان‌های قدیمی و سالخورده‌اند که همچنان به روش‌های قدیمی رأی می‌دهند:

در حقیقت این موضوع تا چند سال پیش صحت داشت، ولی آکادمی علوم هنرهایی سینمایی طی سال‌های اخیر، از میان متخصصین جوان سینما، اعضای جدید گرفته و چند سالی است که روش آنلاین را به روش سنتی ارسال برگه‌های رأی گیری از طریق پست اضافه کرده و امسال تعداد رأی دهندگان اسکار به 6 هزار و 124 نفر رسیده در حالی‌که این آمار دو سال پیش 5 هزار و 856 نفر بود.
_فیلمی خوش‌شانس است که ماه دسامبر به نمایش درآید، چون بیشتر در ذهن اعضای آکادمی اسکار باقی می‌ماند:

این مطلب تا زمانی‌که قالب اعضای آکادمی اسکار را افراد مسن با حافظه‌های کوتاه‌ مدتشان تشکیل می‌دادند، صحت داشت ولی از زمانی‌که آکادمی در حال عضو گیری از میان متخصصان جوان است، این مشکل تا حدودی حل شده، آنچنانکه طی چند سال اخیر، فیلم «سخنرانی پادشاه»، تنها فیلم دسامبر برنده اسکار بهترین فیلم سال است.

امسال نیز قالب فیلم‌ها در ماه پایانی سال نمایش داده شدند که از جمله آنها می‌توان به فیلم‌های «هتل بزرگ بوداپست»، «پسربچگی»، «مرد پرنده‌ای» و «دختر گم‌شده» اشاره کرد.
_اعضای آزادیخواه آکادمی اسکار مجبور به طرفداری از یک فیلم‌اند:

این نیز همانند موارد قبلی زمانی صحت داشت. آنچنانکه«گلن هیپ»، کارشناس اسکار لس‌آنجلس‌تایمز، در یکی از مصاحبه‌هایش فاش کرد که برخی از اعضای آکادمی (که نامی از آنها نبرد) به او گفته‌اند که فیلم «تیرانداز آمریکایی» ساخته «کلینت ایستوود» را از لیست بهترین فیلم‌های خود درآورده‌اند، چون آنها هنوز نتوانسته «ایستوود» را برای مصاحبه‌ دو سال پیش او که باراک اوباما را مسخره کرده بود ببخشند.
_اعضای آکادمی اسکار به شدت تحت تأثیر گروه‌های مختلف منتقدان هستند:

بررسی تاریخ سینما و اسکار نشان می‌دهد اگرچه حمایت گروه‌های منتقدان از یک فیلم می‌تواند برای پیروزی در رقابت‌های اسکار کمک‌کننده باشد ولی کافی نیست.

_بازیگران بیشترین جمعیت از اعضاء آکادمی اسکار را به خود اختصاص داده‌اند:

این کاملا درست است. درصد زیادی از اعضاء آکادمی اسکار را بازیگران تشکیل می‌دهند، هزار و 150 بازیگر عضو این آکادمی هستند که این تعداد تشکیل دهنده حدود یک چهارم از کل آکادمی اسکار است.
البته این آمار امسال تا حدودی کاهش یافته است، زیرا آکادمی اسکار 26 نفر از اعضاء بازیگر خود را از دست داده است.

بنا بر این گزارش، هشتاد و هفتمین مراسم اسکار 22 فوریه در سالن دالبی هالیوود، لس آنجلس، برگزار خواهد شد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =