باهنر: هرگاه ناطق نوری حاضر به فعالیت باشد از او حمایت می‌کنیم/ ایران جزیره باثباتی در منطقه است

ایسنا نوشت:

محمدرضا باهنر ناطق نوری را یک اصولگرای کامل دانست که اگرچه ممکن است به جبهه رهروان ولایت هم نقدهایی داشته باشد اما هرگاه که حاضر به انجام فعالیت‌های سیاسی باشند این جبهه از او حمایت خواهد کرد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (9 دی) در نشست خبری خود که در محل خبرگزاری ایسنا برگزار شد درباره رویکرد جبهه رهروان ولایت نسبت به ناطق نوری، گفت: موضع ما در رابطه با ناطق نوری مشخص است؛ چرا که ایشان یکی از ظرفیت‌های بزرگ سیاسی کشور هستند و ما هم برخی اوقات با توجه به شرایط سیاسی از ایشان خواسته‌ایم که فعالیت داشته باشند. اما متأسفانه به دلایل نامعلومی در حال حاضر به گفته خود ایشان، احساس وظیفه لازم را ندارند. همچنین ناطق نوری یک اصولگرای کامل است که اگرچه ممکن است به جبهه رهروان ولایت هم نقدهایی داشته باشند، ایشان هرگاه که حاضر به انجام فعالیت‌های سیاسی باشند جبهه رهروان ولایت از او حمایت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری درباره راهکارهای لازم برای حفظ وحدت و حضور مردم در صحنه گفت: ما 35 سال است که در حال تجربه این راهکارها هستیم و توفیقات نظام هم توفیقات بالایی در این زمینه بوده است که در مقایسه با کشورهای همسایه اتفاقاً زمینه‌های تفرقه در ایران می‌توانست بسیار بیشتر باشد. چرا که اختلافات زیادی مثل اختلافات قومیتی، حزبی و سیاسی وجود دارد که می‌تواند باعث تفرقه شود.

باهنر خاطر نشان کرد: برخی از همسایگان ما مثل عراق، سوریه، لبنان و بحرین با چنین مشکلی روبرو هستند و ایران در این بین مانند جزیره باثباتی است که حتی دشمنان نظام هم نمی‌توانند آن را انکار کنند. البته باید توجه داشت که حضور مردم در صحنه به معنای رضایت کامل آنان از عملکرد ما مسئولان نیست. چرا که مردم هم اکنون با مشکلات زیادی روبرو هستند. اما هرگاه که باید حضور خود را به نمایش بگذارند مثل راهپیمایی‌های روز قدس و 22 بهمن که سمبل نظام و وحدت ملی است به خیابان‌ها می‌آیند و هرگاه نیز که جدیت دشمنان در مبارزه با نظام ما بیشتر شده است مردم نیز حضور پررنگ‌تری داشته‌اند. بر همین اساس باید مواظب باشیم ضمن وجود چندصدایی در کشور اختلافات سیاسی و نقد مجلس و قوه قضائیه باعث شکاف در نظام نشود.

باهنر درباره برداشت 4.1 میلیاردی دولت از ستاد تدابیر ویژه برای مقابله با تحریم‌ها و وجود اختلافاتی میان مجلس و دولت در این زمینه، اظهار کرد: ستاد تدابیر ویژه برای برخورد و مقابله با تحریم‌ها تأسیس شده است چرا که برای دور زدن تحریم‌ها بدون این‌که بی‌قانونی صورت گیرد اقداماتی باید انجام شود. در همین زمینه اگر دولت در چارچوب اختیارات خود برای استفاده از ظرفیت‌های این ستاد در مقابله با تحریم‌ها تصمیم بگیرد اشکالی به وجود نخواهد آمد. اما اگر در چارچوب اختیارات دولت نباشد باید به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد که این مصوبات نیز بدون تأیید مقام معظم رهبری قابل اجرا نیست. پس اگر در شورای عالی امنیت ملی طرحی در این باره به تصویب برسد به این معنی است که به تأیید رهبری نیز رسیده است. اما اگر دولت خارج از اختیارات خود اقدامی را در این زمینه انجام دهد غیرقانونی است.

او ادامه داد: هم اکنون بحث میان مجلس و دولت این است که دیوان محاسبات می‌گوید این اقدام دولت در زمانی انجام شده است که مخالف با مقررات بوده است.

باهنر همچنین در مورد لزوم وجود احزاب قدرتمند و نیز وجود احزاب کوچک در درون نظام، گفت: ما در کشور احزابی داریم که دولت ساخته است. مانند حزب کارگزاران و جبهه مشارکت در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و خاتمی که دولت‌ها پس از رسیدن به قدرت با امکاناتی که در اختیار دارند چنین احزابی را تشکیل می‌دهند که با پایان رسیدن آن دولت از فعالیت‌های این احزاب هم کاسته خواهد شد.

او ادامه داد: هم اکنون ما در کشور بیش از 300 حزب داریم که همه آنها از وزارت کشور مجوز فعالیت دارند که البته بیش از چهار پنجم این احزاب هیچ‌گونه فعالیتی ندارند. اما باید توجه داشت که وجود آنها به نحوی لازم و ضروری است. منظور از احزاب قدرتمند این است که چند حزب بتوانند مواضع کلان نظام را میان خود تقسیم کنند. از جریان‌های کوچک سیاسی دیگر نیز برای پویایی انتخابات وجود داشته باشند.

باهنر در مورد راهکار اصلی اصول‌گراها برای وحدت در انتخابات مجلس آینده گفت: منظور از وحدت رسیدن به یک سری مواضع مشترک است که البته ممکن است تنها به بخشی از این ظرفیت‌ها دست پیدا کنیم اما به علت این‌که هم اکنون اصولگراهای احساس می‌کنند رقیب جدی مثل اصلاح‌طلبان میانه‌رو دارند زمینه وحدت اصول‌گراها در انتخابات آتی مجلس بسیار مناسب است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این نشست خبری با بیان اینکه 9 دی متعلق به همه مردم ایران است، گفت که هیچ گروه سیاسی نباید خود را منحصرا میراث‌خوار 9 دی بداند.

باهنر با تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: داستان سال 88 فتنه غم‌انگیز و تاثرباری بود زیرا کسانی که فتنه را به وجود آوردند و فتنه را هدایت و مدیریت کردند همزمان هم جمهوریت نظام و هم اسلامیت آن را هدف قرار دادند.

وی افزود: البته از این حوادث کم و بیش در تمام دوره‌های بعد از پیروزی انقلاب داشتیم. اوایل انقلاب که نظام جمهوری اسلامی نورس بود، هجمه‌ها و حمله‌ها غیر از مباحث کلامی و اعتقادی نهایتا به اسلحه کشید و با ترورهای کور هجمه‌های سنگینی علیه نظام و مسئولین نظام آغاز شد. ما همچنین هشت سال دفاع مقدس را با آن همه هزینه و گرفتاری داشتیم و فرزندان غیور انقلاب و امام (ره) افتخار آفریدند و از انقلاب دفاع کردند اما فتنه 88 جنس دیگری داشت.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: به اعتقاد ما دشمن بعد از تجربیات طولانی که در هجمه‌های اقتصادی، فرهنگی، محاصره‌ها و تبلیغات علیه ما داشت و طرفی نبسته بود به این جمع‌بندی رسید که نظام اسلامی را از درون تهدید کند بر این اساس دنبال سکوی پرش و دستگیره بود که به آن دست بزند و کار خود را جلو ببرد و مدیریت کند.

باهنر ادامه داد: من نمی‌خواهم تحلیل کنم که عوامل فتنه از قبل آن را طراحی کرده بودند و برنامه یکی دو ساله یا پنج ساله داشتند یا در فضایی افتادند که با کمی بصیرت و محدود کردن فهم خودشان منافع شخصی و حزبی خود را بر منافع نظام ترجیح دادند، فارغ از اینکه نیت و اراده آنها چه بود اما آنها با یک تیر به دنبال این بودند که هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را زیر سوال ببرند.

وی اظهار کرد: آنها با توهم تقلب خواستند خط بطلانی بر همه انتخابات‌هایی که جمهوری اسلامی بعد از انقلاب برگزار کرده بود بکشند. از رفراندوم اول انقلاب تا قانون اساسی، انتخابات‌های ریاست جمهوری و ادوار مختلف مجلس را می‌خواستند زیر سوال ببرند. بعد از آن با گذشت زمان در سه برهه تاریخی روز قدس، 13 آبان و نهایتا عاشورا مطامع، تفکرات و مواضع خود را بروز و لو دادند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر احدی پوشیده نبوده و نیست که امام (ره) دفاع از انقلاب فلسطین و آزادی قدس را همزمان با آغاز انقلاب اسلامی دنبال می‌کردند و این دو انقلاب همزاد هم بوده‌اند اگرچه انقلاب ایران در سال 57 به نتیجه رسید اما تا پیروزی نهایی فلسطین و آزادسازی قدس ما دست از این مشی بر نمی‌داریم با این وجود اینها در روز قدس موضع سترگ انقلاب و امت را زیر سوال بردند و شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران سر دادند.

باهنر تصریح کرد: 13 آبان وضعیت سمبلیکی برای ملت ما و مخاطبان ما در دنیا دارد و به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن آمریکا شکل گرفت. آقایان در روز 13 آبان دیدند که نمی‌توانند به جای مرگ بر آمریکا بگویند زنده باد آمریکا و خواستند این شعار را متکثر کنند بنابراین مرگ بر چین و روسیه گفتند.

وی اضافه کرد: ممکن است ما اختلاف منافعی با کشوری داشته باشیم اما شعار اصلی و سمبلیک ما در روز 13 آبان مرگ بر آمریکاست و هر چه کشورهای دیگر را در این شعار شریک کنیم کم‌رنگ کردن مرگ بر آمریکاست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عاشورا را سمبل قیام انسانی و دینی برای عدالتخواهی و آزادیخواهی دانست و تاکید کرد: آنها حاضر شدند در روز عاشورا به مقدس‌ترین اعتقاد مردم حمله کنند و آن داستان را به وجود آوردند که نتیجه‌اش ضرر و خسارت زیادی بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: 9 دی محاکمه فتنه و فتنه‌گران توسط افکار عمومی بود و اختصاص به هیچ جریان و گروه سیاسی نداشت لذا هیچ گروه سیاسی نباید خود را منحصرا میراث‌خوار 9 دی بداند چرا که 9 دی متعلق به همه مردم ایران است، شکوه این روز نشان داد نه تنها کسانی که به کاندیدای پیروز رای داده بودند در این حماسه شرکت کردند بلکه بسیاری از کسانی که به کاندیدایی که بعدا سر فتنه شد رای داده بودند در 9 دی حضور یافتند و سران فتنه را محکوم کردند.

باهنر یادآور شد: ما در روز نهم دی شاهد حضور بی‌نظیر مردم بودیم و شاید در روز قدس و 22 بهمن این‌طور جمعیتی ندیده بودیم. این حماسه یک سرمایه اجتماعی، ملی و مذهبی و انقلابی است و باید حفظ شود.

وی تصریح کرد: برخی می‌گویند فتنه گذشته و این بحث را تمام کنید اما یک ثروت بزرگ ملی است و باید حفظ شود و باید یک عبرت و پیشگیری باشد که جامعه را واکسینه کند تا عمق بصیرت مردم برای پیشگیری از خطرات آینده صیانت شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که نظام مردم‌سالاری در کشور وجود دارد ما ناچار به داشتن چند حزب قوی هستیم و نظام بدون داشتن چندین حزب به مشکل برخواهد خورد. هر کس بتواند یک حزب منضبط و شناسنامه‌دار را به نظام معرفی کند ما از آن حمایت می‌کنیم حتی اگر اصلاح‌طلب‌ها هم یک حزب شناسنامه‌دار را در چارچوب نظام معرفی کنند ما از آن حمایت خواهیم کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رهجو IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    1 0
    حمایت شما از اقای ناطق در سال 88 بدرد میخورد که احمدی نزاد به اقای ناطق تهمت و افترا بست ....نه الان