وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی،گفت: تیم مذاکره کننده به پشتوانه مقاومت ملت ایران خواستار لغو کلی تحریم‌ها، یکجا است.

به گزارش خبرآنلاین، ظریف پس از آنکه موضوع سوال از او در صحن علنی منتفی شد، این بار  در مجلس در کمیسیون امنیت ملی حاضر شد و به به گفته نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس« به دلیل انصراف نمایندگان از سوالاتشان»، به بیان مسائل مختلفی در این حوزه از جمله مذاکرات هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای پرداخت.

براساس خبر منتشر شده ایسنا ،وزیر امور خارجه در این نشست با بیان اینکه ماهیت مذاکرات و فاصله‌ها موجب طولانی شدن مذاکرات شده است در عین حال گفت که این مذاکرات به طور دقیق ادامه دارد، حتی اگر طرف مقابل مسئولیت سنگینی دارد و تحت فشارهای مختلف قرار گرفته است ولی ما ایستاده‌ایم و طبق فرموده مقام معظم رهبری در صورتی که پیشنهاد معقولی وجود داشته باشد می‌پذیریم در غیر این صورت آماده هر نتیجه‌ای هستیم.

ظریف در ادامه نامه‌ های ارسالی‌اش برای کلیه وزرای امور خارجه کشورها به غیر از رژیم صهیونیستی را بیانگر موضع روشن جمهوری اسلامی در قبال مذاکرات دانست و با اشاره به از سرگرفتن مذاکرات از 15 ژانویه در سطح معاونان وزرای خارجه کشورهای 1+5 گفت که الحمدلله جمهوری اسلامی برای هر نتیجه‌ای آمادگی دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مذاکرات و توافق اولیه ژنو تاثیر عمیقی بر منطقه گذاشت گفت که این مذاکرات و توافق اولیه ژنو فضای جدیدی از همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ایجاد کرد به طوری که ایران در شرایط کنونی می‌تواند به عنوان یک قدرت بزرگ و قوی منطقه‌ای نقش آفرینی کند. نقشی که مورد اعتراف دشمنان جمهوری اسلامی نیز است.

وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد که افزایش توان داخلی، اجماع ملی در حوزه سیاست خارجی و حفظ نگاه ملی در مذاکرات با پرهیز از نگاه‌های جناحی و سیاسی رمز موفقیت ما در مذاکرات است البته ما در مذاکرات خطوط قرمز مقام معظم رهبری و نظام را حفظ خواهیم کرد.

ظریف همچنین با اشاره به تغییر آرایش سیاسی داخلی آمریکا گفت که به هر حال تحولات داخلی آمریکا تاثیر زیادی بر مواضع این کشور می‌گذارد. اگر آمریکایی‌ها به جمع‌بندی برای دستیابی به توافق نرسند به دلیل مسائل و مشکلات داخلی آن‌هاست.

وزیر امور خارجه همچنین به مقاومت و ایستادگی ملت ایران اشاره و اظهار کرد: پیروزی ملت ایران همین مقاومت است. ما به پشتوانه همین مقاومت لغو کلی تحریم‌ها را یکجا خواهانیم.

در این جلسه جلالی، کوثری، آقامحمدی ، جوکار، آصفری، بخشایش، کامران، محسنی ثانی، شفیعی، دواتگری و فتح الله حسینی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

 

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    26 1
    بله لغو کلی تحریمها نتیجه مذاکرات باید باشد وگرنه مذاکرات فایده ایی ندارد
    • امیرحسین IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
      10 1
      آره دقیقا حرف شما درسته اما به نظرم مردم سرکارن فقط مذاکرات رو پیش می برن که به مردم اثبات بشه رفتار غرب در قبال ایران تفاوت محسوسی نمیکنه چه جلیلی مسئول مذاکرات باشه چه ظریف بعیده که همه تحریم ها برداشته بشه امیدوارم ظریف رو بعد شکست مذاکرات خراب نکنن آدم فهمیده ایه
  • ابراهیم IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    4 3
    برادر بی نام خییییییلی زحمتکشن مخصوصا وزیر صنایع
  • نجف IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    29 8
    ما به دولت تدبیر و امید ایمان داریم و حمایتشان می کنیم . آقای ظریف خدا قوت .
  • بی نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    13 71
    ما خیلی چیزا از آمریکا می خواهیم ولی آمریکا چیزی که به درد این ملت بخورد را به ما هیچ وقت نخواهد داد تازمانی که ایران یک صدا در مقابل آمریکا قد علم کند.
    • بی نام A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      17 4
      شماها هنوزم هستین؟
    • امیر تبریز اوغلی IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      2 11
      روح ژنو رو ازرده خاطر کدری
  • بی نام A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    46 6
    عدم نتیجه گیری در مذاکرات یعنی پایان محبوبیت و عمر سیاسی ظریف و همان چیزی که دلواپسان رانت آرزویش را دارند
    • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
      1 12
      شما یک قلم از دستاوردهای مذاکرات ایشان را بیان کنید ما قبول کنیم مذاکراتی که ایشان کرده این بوده ما همه چیز را تعلیق می کنیم ذخایر هسته ای خودمان را هم اکسید می کنیم تا شش ماه شما باورتان شود ما راستگوییم بعد شما تحریم ها را لغو کنید آیا در عالم واقع چنین چیزی اتفاق افتاده است؟؟ یعنی می خواهم ببینم دادن این امتیازات به طرف مقابل نبود هنر گفتمانی ظریف و تیم مذاکره چی بود؟؟؟
  • مسعود45 A1 ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    7 1
    آقای ظریف؛همه ما معتقدیم که باید حقوق ایران دربحث هسته ای محترم شمرده شده ولغو تحریم ها حداقل امتیازی است که در مذاکرات قابل حصول است ولی مواظب باشید که بیان کلام برهنه وصریح بعضا همان چیزی است که دشمنان خارجی وداخلی مردم ونظام منتظر شنیدن آن هستند تا روند مذاکرات راتحت تاثیر قرار داده ودستیابی ملت رابه حقوق هسته ای به تاخیر بیندازند.مروری برکارنامه تیم هسته ای دولت قبلی گواه این مدعاست.
  • حسام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    11 0
    تیم دکتر ظریف ، در شرایط پرفشار و سختی قرار گرفتند ، فشار های تندرو های داخلی از یه طرف ، فشار های تندرو های خارجی هم از طرف دیگه ، انصافا جنگیدن با قدرت های بزرگ دنیا سر میز مذاکره آسون تر از جنک در میدان نبرد نیست ، اون هم در شرایطی حمایت های لازم انجام نمیشه و کسانی که این توافق براشون سود نداره ، همش در حال کارشکنی و جنگ روانی هستند.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    13 1
    اگر ظریف میرفت مذاکره میکرد و در عوض اونا هی ما رو تحریم میکردن تاحالا ظریف برکنارش کرده بودن ولی اقای جلیلی که مذاکره میکرد و هی ما تحریم بیشتر میشدیم قهرمانانه ازش استقبال میکردن