تاکید رییس جمهوری بر تسریع در ساخت خط راه آهن چابهار – زاهدان – مشهد

رییس جمهوری روز سه شنبه از روند احداث خط آهنی که چابهار را از مسیر زاهدان به مشهد متصل می‌کند، بازدید کرد و تسریع در روند ساخت این خط آهن یک‌هزار و ۳۸۰ کیلومتری را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مجتمع پتروشیمی و فولاد چابهار نیز در حاشیه این خط آهن در حال ساخت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این بازدید که وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشت، با توضیحات دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، در جریان جزئیات عملیات احداث و نحوه پیشرفت طرح قرار گرفت.

طول این مسیر که از ورودی شرقی بندر شهید بهشتی چابهار آغاز شده و به خط آهن بافق - مشهد متصل خواهد شد، به یکهزار و ۳۸۰ کیلومتر می‌رسد که در مسیر چابهار- ایرانشهر و زاهدان با ۳۰ ایستگاه، احداث خواهد شد.

برای احداث این خط آهن اعتباری به میزان ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. در حال حاضر عملیات احداث بخش اول این مسیر در حد فاصل چابهار تا ایرانشهر در چهار قطعه و به طول ۳۰۰ کیلومتر آغاز شده و در حال اجراست.

 

همچنین رییس جمهوری از پروژه‌های در حال احداث فولاد و پتروشیمی مکران در چابهار بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جریان سفر به چابهار از محل‌های جانمایی شده برای احداث مجتمع فولاد و شهرک پتروشیمی مکران بازدید کرد.

احداث شهرک پتروشیمی مکران که با هدف ایجاد ۲۱ مجتمع پتروشیمی آغاز شده، ظرفیت تولید سالیانه ۲۵ میلیون تن محصول را دارد و عملیات اجرایی آن در ۳ فاز انجام خواهد شد. همچنین مجتمع فولاد مکران نیز در زمینی به مساحت ۳۰۰ در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال احداث است که در فاز نخست آن امکان‌سنجی ایجاد ۳ میلیون تن ظرفیت تولید انجام شده است و برآورد مالی احداث آن معادل ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبداللهي IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    9 0
    اميدوارم اين خط به بيرجند وصل شود تا استان محروم خراسان جنوبي هم برخوردار شود