مدارس تهران چهارشنبه هم تعطیل نیست

درحالی که وزارت بهداشت اعلام کرده در صورت تشدید آلودگی هوا، احتمال تعطیلی مدارس وجود دارد، اما یکی از مدیران محیط زیست استان تهران تعطیلی مدارس را رد می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛  براساس اعلام مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران که در ساعت 8 امروز دریافت شده است، شاخص کیفیت هوا 175 و آلاینده اصلی ذرات معلق (PM2.5) است. با توجه به شرایط جوی، این اوضاع بدتر هم شده است.

اما رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران و احتمال تعطیل شدن مدارس در صورت تشدید آلودگی هوا خبر داده است.

خسرو صادق به پایگاه خبری وزارت بهداشت گفت: بر اساس بحث و بررسی انجام شده در جلسه امروز کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران و نظر به نتایج بررسی میزان آلودگی هوای تهران طی روزهای اخیر و پیشنهادهای صورت گرفته برای روزهای آتی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کلیه مصوبات این کمیته را مورد تأیید قرار می دهد.

به گفته او تعطیلی مدارس به عنوان یکی از راهکارهای لازم در صورت تشدید آلودگی هوا مدنظر قرار خواهد بود.

این درحالی است که معاون نظارت و پایش آلودگی هوا محیط زیست استان تهران گفته که هیچ‌گونه تعطیلی مدارس برای فردا در دستور کار نیست.

محمد رستگاری در خصوص تعطیلی مدارس به تسنیم گفت: با توجه به اعداد و شاخص‌های آلودگی هوا در وضعیت فعلی هیچ‌گونه تعطیلی مدارس برای فردا در دستور کار نیست.

وی با بیان اینکه فردا آلودگی هوای تهران تشدید خواهد شد، گفت: نمی‌توان در خصوص آلودگی هوا قطعی صحبت کرد ولی با این وضعیت برای فردا تعطیلی مدارس آنقدر احتمالش پایین است که می‌توان گفت این اتفاق رخ نخواهد داد.

معاون نظارت و پایش آلودگی هوا محیط زیست استان تهران گفت: تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا بستگی به شرایط جوی که سازمان هواشناسی اعلام می‌کند، خواهد داشت، اگر شرایط هوای پایتخت نامناسب باشد به طور قطع کارگروه کاهش آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    48 7
    والدین نباید اجازه بدن که بچه ها شون فردا برن مدرسه، اینجوری شاید مسولین یه کمی به فکر بیوفتن..
    • محمد IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
      2 8
      نیست شما اهوازی ها اصلا شمال نمی یایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تعطیلات که می شه شمال مملو از ماشین های جنوبیه
  • متذکر IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    32 1
    لااقل پیش دبستان و دبستان را تعطیل کنید آنها که طرح توصیفی دارن و امتحان نمیدهند