یک رسانه آمریکایی: ایران برنامه پیچیده و بومی ساخت پهپاد دارد

فارس نوشت:

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی ضمن اذعان به وجود یک برنامه پیچیده ساخت پهپاد در ایران، گفت که ساخت پهپاد در ایران با راهبرد نبرد غیرمتقارن همخوانی دارد.

«زاخاری کک»، نویسنده نشنال اینترست در تحلیلی از قدرت ایران در ساخت پهپاد، گفت که ایران در سال‌های گذشته پهپاد را وارد ساختار دفاعی خود کرده است.کک در این تحلیل نوشت: «ایران تلاش کرده است پهپاد را وارد ساختار نیروهای مسلح خود کند و تلاش زیادی برای تولید پهپادهای بومی در یک دهه گذشته انجام داده است. هرچند پهپادهای بومی ایران در مقایسه با انواع خارجی از مدل‌های پایین‌تری برخوردارند، تهران دارای یک صنعت پیچیده و گسترده ساخت پهپاد است.... حتی مقامات ایرانی برای صادر کردن پهپاد هم مشتاق به نظر می‌رسند.»

این نشریه آمریکایی ضمن اشاره به پهپاد «رعد 85» که از آن به عنوان پهپاد انتحاری یاد می‌شود، آن را «بمب متحرک» خوانده و تصریح کرده است که استفاده از این نوع پهپاد با «دکترین نظامی ایران» یعنی استفاده از توانمندی‌های غیرمتقارن برای مانع ایجاد کردن در برابر دشمنانی که دارای قابلیت‌های نظامی متعارف قابل توجه هستند، همخوانی دارد.نویسنده همچنین پهپادهای ایرانی را به قایق‌های تندروی این کشور تشبیه کرده که می‌توانند به‌صورت بمب متحرک عمل کنند و در صورت وقوع جنگ، به شکل «کامیکازی» علیه نیروی دریایی ایالات متحده به کار گرفته شوند.

گفتنی است، این یک نمونه از گزارش‌ها و تحلیل‌های متعددی است که رسانه‌های غربی در پی برگزاری رزمایش «محمد رسول‌الله (ص)» منتشر کرده‌اند. این رزمایش در وسعتی بیش از 2 میلیون کیلومتر مربع برگزار شده است.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =