فارس نوشت:

رئیس سازمان حج و زیارت از فراخوان مشمولان حج تمتع سال آینده از 19 دی ماه مصادف با 17 ربیع الاول خبر داد و گفت: قیمت‌ها هفته آینده اعلام می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم اعزام‌ها در سال جاری 2 روز زودتر از سال گذشته آغاز شود.

سعید اوحدی گفت: 17 ربیع الاول در تقویم کاری سازمان حج و زیارت، زمان فراخوان مشمولان اعزام به حج تمتع سال 94 در نظر گرفته شده و در تاریخ یاد شده، مشمولان حج آتی طی اطلاعیه‌ای برای نام نویسی در کاروان‌ها فراخوان خواهند شد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 100 درصد قراردادهای مربوط به اسکان، تغذیه و حمل و نقل زائران ایرانی حج تمتع سال آینده در مکه مکرمه و مدینه منوره منعقد شده است و از این بابت مشکلی وجود ندارد. اوحدی اظهار داشت: قیمت‌های تمتع سال آینده هنوز قطعی نشده است و تا پایان هفته آینده قیمت‌ها نیز اعلام می‌شود.
اوحدی گفت: امسال نیز مانند سال گذشته، فراخوان زائران ایرانی حج تمتع، 4 ماه زودتر از سال‌های گذشته انجام می‌شود و با توجه به محدودیت هتل‌ها در مدینه و با توجه به اینکه سرعت تخریب هتل‌ها بالاتر از سرعت ساخت آنهاست، پیش بینی می‌کنیم امسال اعزام‌ها 2 روز زودتر آغاز شود، سال گذشته اعزام‌ها از 10 ذی القعده آغاز شد و امسال از 8 ذی القعده شروع می‌شود.
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه از دیدار با وزیر حج عربستان در سوم بهمن ماه خبر داد و گفت: در این دیدار، تفاهم‌نامه حج تمتع سال آینده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان امضا خواهد شد و در حج تمتع سال آینده حدود 64 هزار زائر ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف شدند، سال جاری نیز همین تعداد از ایرانیان عازم حج تمتع شدند.
اوحدی گفت: قرار است از امسال 17 ربیع الاول میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) در تقویم کاری سازمان حج و زیارت به عنوان زمان فراخوان از مشمولان حج تمتع هر سال تثبیت شود.
او ادامه داد: با تشکیل 6 کارگروه برای حج تمتع تلاش شده است با آسیب شناسی کاستی‌های سال گذشته و دریافت پیشنهادات جدید وضعیت خدمات رسانی به زائران در حج سال جاری را ارتقا دهیم.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =