فارس نوشت:

نماینده فلاورجان با بیان اینکه مافیا به صنعت و واردات کشور ورود کرده است، خطاب به وزیر صنعت گفت: ایران‌کد و شبنم از ورود کالاهای بنجل چینی به کشور جلوگیری می‌کرد، اما شما به خاطر مخالفت با دولت قبل، یک‌شبه آنها را ملغی کردید.

حجت‌الاسلام سید‌ ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) در سخنانی به ارائه توضیحاتی درباره سوالش از محمد‌رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت پرداخت و گفت: در شرایطی که قیمت مصوب شکر سفید در سال 92 از سوی سازمان حمایت 1900 تومان تعیین شده بود و بازار شکر در دو هفته اول اسفند‌ ماه به حدود 1800 تومان رسیده بود و بازار به دلیل واردات شکر با دلار ارزان‌قیمت و تعرفه صفر اشباع بوده است، شرکت بازرگانی دولتی در اقدامی تأمل‌برانگیز در اسفند 92، 5 هزار تن شکر سفید را به قیمت 1700 تومان در بورس کالا عرضه کرده است.

او گفت: این در حالی است که در ابتدای اسفند‌ ماه، موجودی شکر در کارخانجات یک میلیون و 77 هزار تن بوده که 569 هزار تن آن متعلق به دولت است و با در نظر گرفتن موجودی شکر در انبارها و بنادر، حداقل شکر انتقالی به سال 93 حدود یک میلیون و 500 هزار تن خواهد بود، آقای نعمت‌زاده چرا مدیران بازرگانی دولتی ایران به ذخایر کالاهای استراتژیک کشور و نیازهای آینده کشور توجه نمی‌کنند؟ صحبت‌هایی در زمین این تصمیم‌ها در میان کارشناسان وجود دارد که از اقدامات برخی از افراد ناسالم در مجموعه این شرکت‌ها حکایت می‌کند، عرضه شکر سفید توسط شرکت بازرگانی دولتی با قیمت 120 تا 150 تومان در هر کیلو ارزان‌تر از قیمت‌های روز بازار و حدود 200 تومان پایین‌تر از قیمت مصوب، آن هم از محل ذخایر استراتژیک، اقدامی پرسش‌برانگیز و قابل تأمل است، آقای نعمت‌زاده باید پاسخگوی عملکرد زیرمجموعه خود باشد.

در ادامه نماینده فلاورجان گفت: اینکه گفته می‌شود در بورس کالا، شکر فروخته نمی‌شود، اصلا چنین چیزی صحت ندارد، برخی مردم به نان شب‌شان محتاج هستند اما ذخیره‌ای که دولت برای مواقع ضروری وارد کشور کرده به چه دلیلی 200 تومان پایین‌تر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد تا یک عده‌ای سرمایه‌دار در کشور سرمایه‌دار‌تر شوند و عده‌ای بیچاره‌ نیز بیچاره‌تر شوند، قبلا می‌گفتند آقای نعمت‌زاده پدر صنعت ایران است و می‌تواند صنعت کشور را متحول کند اما باید پرسید امروز کجای صنعت در کشور ما متحول شده است؟ خودروی پرایدی که باد می‌تواند آن را ببرد سه برابر افزایش قیمت داشته است، شهرک‌های صنعتی با مشکلات جدی مواجه هستند، با واردات بی‌رویه کالاها مواجهیم، آیا این موارد به اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند؟ آیا مشکلی در کشور با واردات بی‌رویه حل می‌شود؟ بهتر است نمایندگان مجلس به موضوع فروش شکر در بورس کالا به نرخ کمتر از قیمت مصوب توجه کنند چرا که شما فردا باید پاسخگوی رأی‌تان باشید.

موسوی لارگانی ادامه داد: بیت‌المال را به تاراج می‌برند و می گویند در بورس کالا به قیمت 1900 تومان واگذار کردیم اما خریداری نداشت به همین دلیل مجبور به کاهش قیمت شکر شدیم، 5 هزار تن شکر را به قیمت 1700 تومان در یک روز به فروش رسانده‌اند در حالی که قیمت مصوب 1900 تومان بوده است، در زمان اجرای قانون هدفمندی باید برنامه‌ریزی کنند، باید ذخیره‌سازی داشته باشیم ولی هیچ یک از این اتفاقات نیفتاده است، چرا وقتی در کشور بحران درست می‌شود مسائل مهم زیر سوال می‌روند، چرا به اندازه مورد‌نیاز مردم، ذخیره‌سازی کالاهای اساسی انجام نشده بود، تقصیر‌ها را به گردن مردم نیندازید.

موسوی لارگانی ادامه داد: طرح شبنم را یک شبه ملغی کردید و طرح ایران‌کد را که میلیون‌ها تومان برای آن هزینه شده بود و از ورود کالاهای بنجل چینی جلوگیری می‌کرد لغو کردید در حالی که روی این طرح ماه‌ها کار شده بود، شما به خاطر مخالفت با دولت قبل که ایران‌کد و شبنم را به راه انداخته بود، هر دوی این طرح‌ها را برداشتید، چه کسی باید پاسخگوی این مشکلات باشد؟

موسوی لارگانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طبق مستندات کشور فرانسه در سال جاری 3 میلیون دلار لوازم آرایشی به ایران فروخته است، این اطلاعات در سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، قبلا میزان واردات 93 میلیون دلار بود اما در 6 ماهه سال جاری این رقم به 263 میلیون دلار رسیده است، پس چرا دروغ می‌گویید و بیان می‌کنید که واردات کاهش یافته است؟ شما دو برابر قیمت، گندم وارد کشور می‌کنید بنابراین کشاورزان ما با چه جرأتی گندم کشت کنند، صنعتگران ما با 30 یا 40 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، شما به عنوان وزیر صنعت تاکنون 5 لایحه برای حل مشکل صنعتگران به مجلس برده‌اید؟ چرا باید جوانان ما بیکار باشند و از رنج بیکاری افسرده شوند، چرا آمار ازدواج در کشور ما کاهش یافته است؟ آیا باید سن ازدواج به 35 سال برسد چون جوانان ما شغل ندارند؟ ما نگران مافیا هستیم، مافیا به صنعت و واردات ما آمده است.

موسوی لارگانی در پایان گفت: واردات کالاهایی که عین آن را در کشور تولید می‌کنیم چه توجیهی دارد، بهترین لوازم خانگی را در کشور تولید می‌کنیم در حالی که واردات لوازم خانگی به کشور آزاد شده است، باید بدانیم اقتصاد مقاومتی با بنر و برگزاری همایش‌ها محقق نمی‌شود، بلکه باید با اقدامات عملی وارد میدان شویم.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    8 2
    آقای موسوی لارگانی لطفا" به شعور مردم توهین نکنید ... ماشین پراید ، قیمت ارز و کالاهای اساسی ، گرانی دارو و...... در پاک ترین دولت طول تاریخ ایران آقای احمدی نژاد سه برابر شد . پس چرا اون موقع یاد وضع اسفناک مردم نبودید و صداتون در نمیومد ؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      2 3
      ...از نمایندگان مردمی و پیگیر مجلس تشکر میکنیم
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    9 2
    چرا کسی جرات نمیکنه از ثروت افسانه ای آقای وزیر پرسش کنه ؟ واقعا این هزاران میلیارد تومان را از کجا آورده ؟
    • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
      3 2
      چون میترسه جرات نمیکنه