تسنیم نوشت:

آمریکا از طریق دفتر حافظ منافع خود در ایران خواستار مبادله امیر میرزایی حکمتی شد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده امیر میرزایی حکمتی که به‌اتهام جاسوسی در ایران زندانی است، گفت: آمریکا از طریق دفتر حافظ منافع خود در ایران، درخواست مبادله وی را ارائه کرده است.

امیر میرزایی حکمتی که به‌اتهام جاسوسی بازداشت شد

وکیل میرزایی حکمتی با بیان اینکه این درخواست به قوه قضاییه ارائه شده است، ادامه داد: هنوز پاسخی درخصوص این پیشنهاد به دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران ارائه نشده است.

علیزاده‌طباطبایی در پاسخ به این سؤال که پیشنهاد آمریکا برای مبادله با این متهم با چه فرد یا افرادی است، گفت: فعلاً مصلحت نیست نامی از طرف مقابل اعلام شود و اگر قوه قضاییه صلاح بداند، این موضوع را اعلام می‌کند.

امیر میرزایی حکمتی فرزند علی متولد 1983 اهل ایران و مقیم آمریکاست که 16 آذر سال 90 به‌اتهام همکاری با دولت‌های متخاصم و سرویس جاسوسی سیا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، دستگیر و بازداشت شد. وی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به‌ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده بود که این حکم در دیوان‌عالی کشور به‌عنوان مرجع تجدیدنظر نقض شد و شعبه 28 دادگاه انقلاب به‌عنوان شعبه هم‌عرض، میرزایی حکمتی را به 10 سال حبس محکوم کرد و این رأی در شعبه تجدیدنظر استان تهران تأیید شد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طهران A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    4 16
    چه عجب امریکا برای شهروندش ارزش فائل شد
    • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
      0 0
      آمریکا تکذیب کرد
  • امیررشکان عالیشاه A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    13 2
    این شد یه خبر درست و حسابی .. یاد فیلم های هالیوودی افتادم ... خداییش این خبر دوسال دیگه میشه پرفروش ترین فیلم دنیا .... میگید نه ، صبر کنید ببینید ..