ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری ترکیه بر گمانه‌زنی‌ها درباره زمان برگزاری نشست کابینه پایان داد و گفت، ریاست این نشست را در 19 ژانویه 2015 برعهده می‌گیرد و نخست‌وزیر هم کاملا با آن موافق است.

به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در پاسخ به سوالی درباره ریاست نشست کابینه در سال جدید میلادی گفت: ترکیه کشوری جمهوری است که در داخل چارچوب قانون اساسی اداره می‌شود و من با اطلاع احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر، ریاست نشست کابینه در 19 ژانویه 2015 را برعهده می‌گیرم.

اواسط دسامبر 2014، بینالی ییلدیریم، نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه از استان ازمیر گفت: اردوغان برای نخستین‌بار ریاست کابینه را در پنجم ژانویه 2015 برعهده می‌گیرد و پس از آن به صورت مداوم هر دو ماه یکبار این مساله رخ می‌دهد.

داوود اوغلو نیز در نخستین اظهارنظرهای علنی و مستقیم خود در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هیچ نشستی در پنجم ژانویه برگزار نمی‌شود و نشست کابینه 19 ژانویه برگزارخواهد شد.

اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی خود که روز دوشنبه برگزار شد، گفت: من به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم، پیش از انتخابات این مساله را گفته بودم که براساس قانون اساسی ترکیه رفتار می‌کنم.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    12 11
    ديكتاتور
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    9 3
    استانبول استانبول ما داریم می‌آییم